خبر اولسیاسی

شورای امنیت تلاش برای ترور الکاظمی را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن تلاش برای ترور الکاظمی، مجددا بر حمایت خود از استقلال، حاکمیت، یکپارچگی، تمامیت ارضی، روند دموکراسی و شکوفایی عراق تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: شورای امنیت سازمان ملل تلاش برای ترور «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق را محکوم و بر لزوم محاکمه عاملان این اقدامات تروریستی و سازمان دهندگان و تامین کنندگان مالی و حامیان آن و تحویل آنها به دستگاه قضایی تاکید کرد.

شورای امنیت در بیانیه ای اعلام کرد که اعضای آن تلاش برای ترور مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در هفتم اکتبر 2021 را به شدت محکوم کردند.

اعضای شورای امنیت ضمن اعلام خرسندی از سلامت نخست وزیر عراق، مجددا بر حمایت خود از استقلال، حاکمیت، یکپارچگی، تمامیت ارضی، روند دموکراسی و شکوفایی عراق تاکید کردند.

آنها ضمن تاکید مجدد بر اینکه همه انواع تروریسم، یکی از خطرناک ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین المللی است، بر لزوم محاکمه عاملان این اقدامات شنیع تروریستی، سازمان دهندگان، تامین کنندگان مالی و حامیان آن و تحویل آنها به دستگاه قضایی تاکید کردند.

اعضای شورای امنیت همه کشورها را براساس پایبندی به تعهدات خود به موجب قانون بین المللی و مصوبات مرتبط شورای امنیت، به همکاری فعال با دولت عراق و همه مقامات مرتبط در این خصوص تشویق کردند.

آنها تاکید کردند هرگونه اقدام تروریستی، بدون در نظر گرفتن انگیزه، مکان، زمان و عاملان آن، مجرمانه و غیرقابل توجیه است.

اعضای شورای امنیت اشاره کردند که همه کشورها با همه امکانات براساس میثاق سازمان ملل و تعهدات دیگر به موجب قانون بین المللی از جمله قانون حقوق بشر، قانون آوارگان، قانون بین المللی بشردوستانه، باید با تهدیدات صلح و امنیت بین المللی از طریق اقدامات تروریستی مبارزه کنند.

بامداد روز گذشته واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از تلاش برای ترور «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، با حمله پهپاد انتحاری به منزل مسکونی وی در منطقه خضراء خبر داد.

در بیانیه این واحد که در ساعت 3 بامداد به وقت محلی منتشر شده، آمده که منزل مسکونی نخست وزیر بامداد امروز هدف حمله پهپاد انتحاری قرار گرفته اما آسیبی به نخست وزیر نرسیده است.

الکاظمی با انتشار ویدئویی با تأیید اعلام کرد که حال وی مساعد است و تأکید کرد که نیروهای امنیتی با جدیت برای ساخت کشور تلاش می کنند و با موشک و پهپاد نمی توان کشور ساخت.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا