خبر اولسیاسی

کمیساریای انتخابات عراق پایان بررسی شکایتها را اعلام کرد/ 4324 صندوق بازشماری شد

کمیساریای عالی مستقل انتخابات با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام پایان بررسی شکایت‌ها به نتایج انتخابات گزارشی از صندوق‌های بازشماری شده ارائه کرد.

میدل ایست نیوز: کمیساریای عالی مستقل انتخابات با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام پایان بررسی شکایت‌ها به نتایج انتخابات گزارشی از صندوق‌های بازشماری شده ارائه کرد.

در بیانیه رسمی این دستگاه که منتشر شده آمده که کمیساریا امروز دوشنبه 8 نوامبر 2021 به بررسی‌ شکایت‌ها و ضمائم شکایت‌ها و رسیدگی به آنها پایان داده است.

این بیانیه افزوده که 1436 شکایت درباره نتایج انتخابات به کمیساریا ارائه شد و کمیساریا در همه مواردی که شکایت با اسناد و مدارک همراه بود و مجموعه 87 شکایت می‌شد به بازشماری دستی صندوق‌ها دست زد.

این بیانیه تأکید کرده که در این روند 4324 صندوق به صورت دستی بازشماری شد.

در بیانیه کمیساریا تأکید شده که شکایت‌ها علل گوناگون داشته که از جمله عدم اطمینان از مطابقت نتایج یا عدم پذیرش نتایج بوده است.

کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق تأکید کرده که کمیته مرکزی و کمیته‌های جنبی مربوطه همه برگه‌های رأی در صندوق‌های بازشماری شده را  بررسی کردند و نتایج در همه موارد منطبق [با شمارش الکترونیک] بوده به جز در موضوع برگه رأی‌های باطله که در موارد بسیار اندکی با بررسی چشمی، نبود مشکل در برگه رأی ثابت و اقدامات قانونی درباره این نوع برگه‌ها انجام شده است.

این کمیساریا افزوده که گزارش خود را به شورای عالی کمیساریا و آن شورا نیز به شورای قضائی انتخابات ارائه داده است.

در این بیانیه تأکید شده که همه جزئیات مربوط به تصمیمان شورای قضائی انتخابات و اعلام نتایج نهائی بعد از بررسی این گزارش اعلام خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا