خبر اولسیاسی

کمیساریای عالی انتخابات عراق: فردا نتیجه بررسی‌ شکایت‌ها را برای تصمیم‌گیری نهایی به هیات قضایی ارسال می‌کنیم

کمیساریای عالی انتخابات عراق زمان ارسال همه شکایت‌ها درباره نتایج انتخابات پارلمانی به هیات قضایی را اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: کمیساریای عالی انتخابات عراق زمان ارسال همه شکایت‌ها درباره نتایج انتخابات پارلمانی به هیات قضایی را اعلام کرد.

یکی از مسئولان کمیساریای عالی انتخابات عراق گفت: این کمیساریا فردا پنجشنبه نتیجه بررسی همه شکایت‌ها را برای تعیین‌تکلیف نهایی به هیات قضایی ارسال خواهد کرد.

وی گفت: تصمیم صادره از هیات قضایی برای همه نهادها الزام‌آور است.

این مقام عراقی اظهار داشت: هیات قضایی می‌تواند تصمیم به گشودن برخی صندوق‌ها و بارشماری دستی آرا بگیرد و این موضوع در حیطه اختیارات این هیات است.

وی در پایان بر لزوم پایبندی همگان به تصمیم هیات قضایی تاکید و اظهار داشت: این هیات 10 روز برای تعیین تکلیف شکایت‌ها و اتخاذ تصمیم نهایی فرصت دارد.

کمیساریای عالی انتخابات پیش از این با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام پایان بررسی شکایت‌ها به نتایج انتخابات گزارشی از صندوق‌های بازشماری شده ارائه کرده بود.

در بیانیه رسمی این دستگاه که منتشر شده آمده بود که کمیساریا دوشنبه 8 نوامبر 2021 به بررسی‌ شکایت‌ها و ضمائم شکایت‌ها و رسیدگی به آنها پایان داده است.

این بیانیه افزوده که 1436 شکایت درباره نتایج انتخابات به کمیساریا ارائه شد و کمیساریا در همه مواردی که شکایت با اسناد و مدارک همراه بود و مجموعه 87 شکایت می‌شد به بازشماری دستی صندوق‌ها دست زده است.

این بیانیه تأکید کرده که در این روند 4324 صندوق به صورت دستی بازشماری شده است.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا