سرخط خبرهاسیاسی

امریکا: از عادی سازی روابط با دولت سوریه حمایت نمی کنیم/قطر: امیدواریم کشورهای دیگر از این کار خودداری کنند

امریکا و قطر در واکنش به عادی سازی روابط بین امارات و دولت سوریه گفتند از این اقدام حمایت نمی کنند.

میدل ایست نیوز: امریکا تاکید کرد از تلاش برخی کشورهای عربی در عادی سازی روابط با دولت سوریه حمایت نمی کند و قطر نیز بیان کرد امیدوار است کشورهای دیگر از عادی سازی روابط با دولت سوریه خودداری کنند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه امریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، همتای قطری خود در واشنگتن به سفر اخیر «عبدالله بن زاید»، وزیر امور خارجه امارات به دمشق و دیدار با «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه واکنش نشان داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره موضع امریکا درخصوص تلاش برخی هم پیمانانش برای عادی سازی روابط با دولت سوریه گفت: ما نسبت به پیام هایی که برخی از این سفرها و ارتباطات به همراه دارد، نگرانیم.

بلینکن در ادامه افزود: از عادی سازی روابط با دولت سوریه حمایت نمی کنیم و تاکید می کنیم که دوستان و هم پیمانان ما باید به پیام های که می فرستند، توجه کنند.

از طرفی دیگر وزیر امور خارجه قطر گفت: دوحه طی مرحله کنونی، امکان عادی سازی روابط با دولت سوریه را بررسی نمی کند.

وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای امریکایی خود تصریح کرد: نظام اسد باید به دلیل جنایت هایش، محاکمه شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی قطر ابراز امیدواری کرد کشورهای دیگر از اتخاذ گام های بیشتر در جهت عادی سازی روابط با دولت سوریه خودداری کنند.

وزیر امور خارجه امارات 9 نوامبر طی سفری به دمشق با بشار اسد دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس جمهوری سوریه در این دیدار تاکید کرد امارات همواره در کنار ملت سوریه بوده و وزیر امور خارجه امارات نیز بر حمایت کشورش از تلاش ها برای ثبات در سوریه تاکید کرد و گفت بحران سوریه بر همه کشورهای عربی تاثیر گذاشته است.

رئیس دستگاه دیپلماسی امارات ابراز اطمینان کرد سوریه به رهبری بشار اسد و تلاش های ملتش می تواند از چالش های ناشی از جنگ عبور کند و تاکید کرد که امارات همواره آماده کمک به ملت سوریه است.

همچنین بخوانید

علت ابراز نگرانی امریکا از سفر وزیر خارجه امارات به سوریه چیست؟

منبع
روسیا الیومروسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا