خبر اولسیاسی

تدابیر جدید امنیتی در ورودی‌های منطقه الخضراء در پی تهدید معترضان به حمله

معترضان خواستار تغییر نتایج انتخابات و یا ابطال آن هستند و از طریق شعارهایی که می دهند تهدید کرده اند در صورت عدم تحقق مطالباتشان به منطقه الخضراء حمله خواهند کرد.

میدل ایست نیوز: ورودی های منطقه الخضراء در مرکز بغداد از صبح امروز شاهد تدابیر جدید امنیتی در پی تشدید فشارها از سوی معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی عراق بود.

معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی عراق از روز گذشته چادرهایی در مقابل ورودی های منطقه الخضراء برپا و تحصن کرده و تهدید کردند در صورتی که نتایج انتخابات تغییر نکند، به منطقه الخضراء حمله خواهند کرد.

نیروهای ضد شورش عراق مانع از رسیدن معترضان به ورودی های منطقه الخضراء شدند و نیروهای ویژه حفاظت از منطقه نیز به صورت گسترده در محیط و ورودی های منطقه الخضراء مستقر شدند.

منابع امنیتی گفتند تجهیزات نظامی با توجه به پیش بینی هرگونه شرایط اضطراری به منطقه الخضراء آورده شده است و موانع سیمانی نیز به این منطقه منتقل شده تا در صورت لزوم از آن استفاده شود.

فعالان شبکه های اجتماعی در عراق تصاویری را منتشر کرده اند که نشان می دهد نیروهای امنیتی مسئول حفاظت از منطقه الخضراء ورودی های اصلی این منطقه را مسدود می کنند تا مانع از حمله معترضان شوند.

حمله به منطقه الخضراء در صورت عدم تحقق مطالبات

همه این تحولات در حالی رخ می دهد که معترضان خواستار تغییر نتایج انتخابات و یا ابطال آن هستند و از طریق شعارهایی که می دهند تهدید کرده اند در صورت عدم تحقق مطالباتشان به منطقه الخضراء حمله خواهند کرد.

در همین رابطه، «محمد الصیهود»، یکی از سران ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی با تاکید بر اینکه از خواسته خود مبنی بر شمارش دستی تمامی صندوق های رای عقب نشینی نخواهند کرد، گفت در این انتخابات تقلب شده است.

وی اشاره کرد که کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق برخی از شکایت ها را پذیرفته و برخی دیگر را رد کرده است و این مساله بر شک و شبکه طرف های سیاسی و جریان های مردمی می افزاید.

الصیهود گفت از شمارش دستی تمامی صندوق های رای در سراسر عراق عقب نشینی نخواهیم کرد و از کمیساریای عالی مستقل انتخابات خواسته است این خواسته را برای جلوگیری از بحران های دیگر اجرا کند.

تشکیل ائتلاف پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات

«رحیم العبودی»، عضو جریان حکمت ملی عراق روز گذشته گفت خللی که در اعلام نتایج انتخابات به وجود آمده موجب تاخیر در تشکیل ائتلاف ها شده است.

وی با بیان اینکه دولت آتی کاملا توافقی خواهد بود، اشاره کرد که همه منتظر اعلام نتایج نهایی انتخابات هستند و تشکیل ائتلاف پیش از قطعی شدن نتایج ممکن است منجر به بحران های سیاسی طولانی شود.

چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعی، جنبشی را رهبری می کند تا بزرگترین فراکسیون پارلمانی را تشکیل دهند و حق تشکیل دولت آتی براساس رای اکثریت پارلمان را کسب کند و این در حالیست که جریان صدر به رهبری مقتدی صدر 73 کرسی از کرسی های پارلمان را به خود اختصاص داده و مقتدی صدر پیشتر خواهان تشکیل دولت اکثریت به دور از توافق و اجماعی که دولت های قبلی به واسطه آن تشکیل شده بودند، شده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا