اجتماعیسرخط خبرها

تنها اردوگاه آوارگان به جامانده در استان الانبار بسته می شود

وزارت امور مهاجران و آوارگان عراق اعلام کرد که به زودی اردوگاه عامریه فلوجه که واپسین اردوگاه آوارگان در استان انبار است، بسته خواهد شد.

میدل ایست نیوز: وزارت امور مهاجران و آوارگان عراق اعلام کرد که با بازگشت اکثر ساکنان اردوگاه «عامریة» در فلوجه، به زودی این اردوگاه که واپسین اردوگاه آوارگان در استان انبار است بسته خواهد شد.

«علی عباس»، سخنگوی وزارت امور مهاجران و آوارگان عراق، تأکید کرد که این وزارتخانه در صدد بستن کامل این اردوگاه است و افزود که مابقی ساکنان این اردوگاه به تدریج به روند بازگشت داوطلبانه خود به سکونتگاه‌هایشان ادامه می‌دهند و ازجمله اخیرا 120 ساکن اردوگاه از آن خارج شده‌اند.

او گفت که بسته شدن این اردوگاه در چارچوب برنامه حمایتی از خانوارهای آواره است که شامل پرداخت کمک مالی به آنها به تشخیص نهادهای ذی‌ربط می‌شود.

وی افزود که برخی از این آوارگان کمک‌هزینه بازسازی خانه‌هایشان و کمک‌هزینه ماهانه دریافت می‌کنند تا اطمینان پیدا کنند که وضعیت معیشتشان در خانه‌های خودشان بهتر از اردوگاه‌ها خواهد بود.

عباس افزود که اجرای این برنامه کمک بسیاری به بازگشت آوارگان و تخلیه اردوگاه‌ها کرده و امیدواریم که حد اکثر تا یک هفته یا 10 روز دیگر همه ساکنان اردوگاه عامریه فلوجه آن را تخلیه کنند تا اردوگاه به صورت کامل بسته شود.

او افزود که در این صورت، به غیر از اردوگاه‌های اقلیم کردستان، فقط یک اردوگاه (جدعه 5) در جنوب استان موصل برقرار خواهد بود.

روز گذشته «ایفان فائق جابرو»، وزیر امور مهاجران و آوارگان عراق، در دیدار با «نجم الجبوری»، استاندار نینوا، مسئله بسته شدن اردوگاه جدعه 5 در استان نینوا (مرکز آن: موصل) با هدف بستن کامل پرونده اردوگاه‌ها در این استان را بررسی کرد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا