سرخط خبرهاسیاسی

سفر مقام ارشد اسرائیلی به قاهره برای گفت‌وگو بر سر پرونده‌های مورد اهتمام مشترک

هیات بلندپایه اسرائیلی به ریاست مشاور امنیت داخلی برای گفت‌وگو درباره پرونده‌های مورد اهتمام مشترک وارد قاهره شد.

میدل ایست نیوز: هیات بلندپایه اسرائیلی به ریاست «ایال حولتا،» مشاور امنیت داخلی اسرائیل برای گفت‌وگو درباره پرونده‌های مورد اهتمام مشترک وارد قاهره شد؛ سفری که به عنوان مقدمه دیدار ماه آتی سرلشکر «عباس کامل»، رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر از تل‌آویو به شمار می‌رود.

قرار است حولتا و هیات همراه با رئیس دستگاه اطلاعات مصر درباره مجموعه‌ای از پرونده‌ها و در راس آن، وضعیت نوار غزه و آخرین تحولات فلسطین در سایه ارتباط‌های مصر با گروه‌های فلسطینی تبادل نظر کند.

در همین رابطه، منابع آگاه به العربی الجدید گفتند: مشاور امنیت داخلی اسرائیل با طرف مصری درخصوص تحولات اخیر فلسطین از جمله میانجیگری با گروه‌های مقاومت و نگرانی خود درباره توسعه بکارگیری پهپادها توسط حماس گفت و گو خواهد کرد.

این منابع افزودند: مصر اخیرا پیام‌هایی از طرف اسرائیلی درباره امکان بروز درگیری جدید با گروه‌های مقاومت در نوار غزه به دلیل پرتاب پهپادها از این منطقه دریافت کرده است.

منابع مذکور اظهار داشتند: قرار است در این دیدار درباره سرنوشت سربازان اسیر اسرائیلی نزد حماس در قالب قرارداد تبادل اسرا هم رایزنی شود.

منابع یاد شده تصریح کردند هیات اسرائیلی همچنین درخصوص برخی اقدامات امنیتی اخیر در افزایش شمار نیروهای مصری در رفح با طرف مصری رایزنی خواهد کرد و بندهای مربوطه در توافق کمپ دیوید مورد بررسی دو طرف قرار خواهد گرفت تا در سایه افزایش هماهنگی دو طرف در شبه جزیره سینا و منطقه مرزی مشترک اصلاحاتی در آن صورت گیرد.

پرونده سودان و لیبی و هماهنگی در مواضع دو کشور در سایه دیدار اخیر حولتا با صدام فرزند خلیفه حفتر و امکان حمایت اسرائیل از نامزدی پدرش در انتخابات ریاست جمهوری لیبی از دیگر محورهای این دیدار خواهد بود.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا