سرخط خبرهاسیاسی

کشته شدن 3 شهروند عراقی در اردوگاه الهول

دیده‌بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن 3 شهروند عراقی از جمله یک زن توسط عناصر داعشی درون اردوگاه الهول در سوریه خبر داد.

میدل ایست نیوز: دیده‌بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن 3 شهروند عراقی از جمله یک زن توسط عناصر داعشی درون اردوگاه الهول در سوریه خبر داد.

این اردوگاه 62 هزار تن را در خود جای داده که حدود نیمی از آنها عراقی و حدود 10 هزار تن از آنها خانواده‌های تروریست‌های داعش هستند که تحت تدابیر شدید امنیتی در این اردوگاه نگه‌داری می‌شوند.

نوع افراد ساکن این اردوگاه باعث شده که هر از چندی شاهد حوادث امنیتی از جمله فرار افراد یا حمله به نیروهای حفاظتی یا کشتن دیگر ساکنان بوده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه تأکید کرد که یک زن عراقی اهل موصل روز شنبه به دست افرادی که پیش‌تر ستیزه‌جوی داعش بوده‌اند هدف شلیک گلوله قرار گرفته است.

این گزارش افزوده که یک روز پیش از آن دو پناهنده عراقی ازجمله رئیس شورای پناهندگان عراقی ساکن اردوگاه الهول به دست همان ستیزه‌جویان کشته شده است.

«رامی عبدالرحمان»، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه، از افزایش آمار جرم و جنایت در این اردوگاه ابراز نگرانی کرد.

در ماه مارس گذشته نیروهای کرد سوریه عملیات امنیتی گسترده‌ای را درون اردوگاه اجرا و بیش از صد تروریست داعش را دستگیر کردند. این عملیات موجب کاهش موقت آمارهای جرم و جنایت در اردوگاه شد.

پیش از این سازمان ملل و دولت عراق و نیروهای کرد حاکم بر منطقه‌ای که این اردوگاه در آن است بارها نسبت به خطر  از کنترل خارج شدن این اردوگاه هشدار داده‌اند اما بسیاری از کشورهای اروپایی که شمار بالایی از ساکنان این اردوگاه تابعیت آنها را دارند حاضر به پذیرش شهروندان خود نیستند.

کارشناسان این اردوگاه را مرکز پرورش نسل تازه‌ای از تروریست‌ها می‌دانند.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا