سرخط خبرهاسیاسی

بازشماری دستی 108 صندوق رای در بغداد بنابر تصمیم هیئت قضایی آغاز شد

یک عضو تیم رسانه ای کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق از آغاز بازشماری دستی 108 صندوق رای مربوط به حوزه انتخابیه بغداد/رصافه خبر داد.

میدل ایست نیوز: کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق امروز دوشنبه فرآیند شمارش دستی برخی صندوق های رای بغداد را بنابر تصمیم هیئت قضایی آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، فرآیند بازشماری دستی 108 صندوق رای صبح امروز و بنابر تصمیم هیئت قضایی آغاز شد.

در همین راستا «عماد جمیل»، عضو تیم رسانه ای کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق گفت شمار صندوق هایی که به تصمیم هیئت قضایی بازشماری می شود، 108 صندوق است که مربوط به حوزه انتخابیه بغداد/رصافه می باشد.

وی در ادامه افزود که بازشماری دستی آرا در این صندوق ها با حضور 8 ناظر بین المللی و در یک سالن انجام می شود تا همه ناظران در یک مکان حضور داشته باشند.

به گفته برخی منابع در بغداد، هیئت قضایی کمیساریای عالی مستقل انتخابات، تنها 5 روز برای اعلام نظر درباره شکایت ها و تایید آرا فرصت دارد.

قانون مدت زمانی بررسی آرا و سپس تایید یا رد نتایج از سوی هیئت قضایی را 10 روز کاری تعیین کرده است.

کمیساریای عالی انتخابات پیش از این با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام پایان بررسی شکایت‌ها به نتایج انتخابات گزارشی از صندوق‌های بازشماری شده ارائه کرده بود.

در بیانیه رسمی این دستگاه که منتشر شده آمده بود که کمیساریا دوشنبه 8 نوامبر 2021 به بررسی‌ شکایت‌ها و ضمائم شکایت‌ها و رسیدگی به آنها پایان داده است.

این بیانیه افزوده که 1436 شکایت درباره نتایج انتخابات به کمیساریا ارائه شد و کمیساریا در همه مواردی که شکایت با اسناد و مدارک همراه بود و مجموعه 87 شکایت می‌شد به بازشماری دستی صندوق‌ها دست زده است.

این بیانیه تأکید کرده که در این روند 4324 صندوق به صورت دستی بازشماری شده است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا