سرخط خبرهاسیاسی

چاووش اوغلو: در 2020 یک‌درصد از تولید ناخالص داخلی‌مان را برای کمک‌های بشردوستانه اختصاص دادیم/به حمایت از لبنان ادامه می‌دهیم

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد تنها هدف ما در لبنان نقش‌آفرینی در حصول آرامش و رفاه برای مردم لبنان و حمایت از امنیت، ثبات و حاکمیت این کشور است.

میدل ایست نیوز: «مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد تنها برنامه ترکیه در لبنان نقش‌آفرینی در حصول آرامش و رفاه برای مردم لبنان و حمایت از امنیت، ثبات و حاکمیت این کشور است.

چاووش اوغلو در یادداشتی که روزنامه الجمهوریه لبنان منتشر کرده، نوشت: در چارچوب سیاست خارجی پیشروانه و انسانی‌مان با همه توانایی و امکانات‌مان در کنار مردم لبنان ایستاده‌ایم و به عنوان بخشنده‌ترین کشور جهان در سال 2020 میلادی نزدیک به 1درصد از درآمد ناخالص ملی‌مان را برای کمک‌های بشردوستانه اختصاص دادیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه اظهار داشت: لبنان مطمئنا قوی‌تر از گذشته از بحران کنونی خارج خواهد شد و ترکیه به نقش خود در کمک به شکوفایی و رفاه کشور دوست و برادر لبنان ادامه خواهیم داد.

وی افزود:به گفته بانک جهانی، لبنان در حال رویارویی با بزرگترین بحران اقتصادی جهان طی 150 سال گذشته است و ما به همه تلاش خود را برای بپاخاستن این کشور از زیر این آوارها بکار خواهیم بست تا این کشور هویت منحصر به فرد خود را حفظ کند و کماکان لبنان کشوری برای زیست مسالمت‌آمیز ادیان و فرهنگ‌های مختلف باقی بماند.

چاووش اوغلو در پایان گفت: در راستای اهمیتی که برای استقلال، حاکمیت، امنیت و ثبات لبنان قائل هستیم، مواد غذایی، وسایل بهداشتی و غیره را تحویل ارتش لبنان و نیروهای امنیتی دادیم و پارلمان ترکیه در 28 اکتبر با تداوم ماموریت ارتش ترکیه در نیروهای حافظ صلح برای یک سال دیگر موافقت کرد و ما به حمایت از ارتش و همه نهادهای امنیتی لبنان ادامه خواهیم داد.

پیش از این وزیر امور خارجه ترکیه روز گذشته و پس از پایان سفرش به تهران، طی سفری رسمی وارد بیروت شد.

 

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا