خبر اولسیاسی

انتخابات عراق.. احتمال تغییر نتایج با اجرای هزار حکم هیئت قضائی

کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرد که هیئت قضائی هزار حکم درباره شکایت ها به نتایج انتخابات داده که ممکن است موجب تغییر نتایج انتخابات شود.

میدل ایست نیوز: کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرد که هیئت قضائی هزار حکم درباره شکایت ها به نتایج انتخابات داده که ممکن است موجب تغییر نتایج انتخابات شود.

«جمانه الغلای»، سخنگوی کمیساریای عالی مستقل انتخابات، به خبرگزاری رسمی عراق، گفت که کمیساریای عالی مستقل انتخابات 1430 پرونده درباره شکایت‌های انتخاباتی را به هیئت قضائی ارجاع داده و این هیئت هزار حکم و 6 توصیه درباره بازشماری دستی برخی صندوق‌ها و ابطال نتایج برخی دیگر صادر کرده است.

او گفت که به موجب این 6 توصیه 108 صندوق به صورت دستی بازشماری خواهد شد و افزود که از علل ابطال نتایج برخی صندوق‌ها تکرار اثر انگشت رأی‌دهنده بر اساس تشخیص دستگاه‌های مربوطه است و افزود که مسئولان تخلف‌ها به دادگاه‌های مربوطه معرفی شده‌اند.

الغلای افزود که تاکنون بازشماری دستی 108 صندوق قطعی شده و کمیساریا در صدد اجرای هزار حکمی است که کمیساریا صادر کرده و تأکید کرد که این موضوع زمان‌بر خواهد بود و اعلام نتایج انتخابات تا زمان اجرای نهائی این احکام به تعویق خواهد افتاد.

او گفت که اجرای این احکام ممکن است باعث تغییر در نتابج انتخابات شود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا