خبر اولسیاسی

پنتاگون: اگر عراق خواستار ادامه کمک نیروهای امریکایی باشد آماده ارائه این کمک هستیم

یک مقام بلندپایه در پنتاگون گفت که اگر عراق خواستار ادامه کمک نیروهای امریکایی شود واشنگتن آماده ارائه این کمک است.

میدل ایست نیوز: یک مقام بلندپایه در پنتاگون با تأکید بر پایان مأموریت رزمی نیروهای امریکایی در عراق، گفت که اگر عراق خواستار ادامه کمک نیروهای امریکایی شود واشنگتن آماده ارائه این کمک است.

«دانا استرول»، دستیار معاون وزیر دفاع امریکا در امور خاورمیانه، در مصاحبه با «الجزیره» در پاسخ به سؤالی درباره اختلافات سیاسی درباره نتایج انتخابات عراق و تأثیر احتمالی آن بر خروج نیروهای امریکایی از این کشور گفت که مهم‌ترین مسئله این است که انتخابات عراق به لحاظ فنی انتخاباتی سالم و امریکا با انتشار بیانیه‌ای بر حمایت از روند دموکراتیک در این کشور تأکید کرده است.

او حمله پهپادی به منزل نخست‌وزیر عراق را اقدام احزابی دانست که نتایج انتخابات را به نفع خود ندیدند و افزود که واشنگتن از تشکیل دولتی مسالمت‌آمیز در عراق حمایت می کند و اگر دولت عراق خواستار ادامه کمک نیروهای امریکایی شود واشنگتن آماده ارائه این کمک است.

استرول درباره عادی‌سازی روابط با سوریه نیز گفت که تا وقتی که دمشق سیاست‌ها و رفتار خود را تغییر ندهد، امریکا قصدی برای بهبود روابط با سوریه ندارد.

او تأکید کرد که مأموریت نیروهای رزمی امریکایی در عراق بعد از 31 دسامبر به پایان می‌رسد و افزود که امریکا همچنان به امنیت و حاکمیت ارضی عراق پایبند خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا