سرخط خبرهاسیاسی

نشست مشترک کشورهای اروپایی عضو برجام و امریکا با کشورهای عربی در ریاض

وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف از این جلسه تبادل نظر درباره مسائل امنیتی منطقه و سیاست‌های ایران بود.

میدل ایست نیوز: سه کشور اروپایی امضاکننده توافق هسته‌ای با ایران به همراه نماینده ویژه امریکا در امور ایران و اعضای کشورهای عضو شورای همکاری و مصر و اردن امروز در ریاض تشکیل جلسه دادند.

وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف از این جلسه تبادل نظر درباره مسائل امنیتی منطقه و سیاست‌های ایران بود.

این بیانیه افزوده که در این جلسه دور تازه مذاکرات هسته‌ای با ایران که قرار است آخر ماه جاری با هدف بازگشت متقابل ایران و امریکا به تعهداتشان در چارچوب توافق هسته‌ای (برجام) برگزار شود بررسی شد و کشورهای اروپایی و امریکا بر ضرورت تسریع در رسیدن به راه حل این مسئله تأکید کردند و آن را موضوعی مهم برای منافع امریکا و اروپا و منطقه دانستند.

آنان همچنین از تلاش‌های شرکای منطقه‌ای خود برای کاهش تنش و تقویت مذاکرات در سطح منطقه‌ای قدردانی و بر عزم خود برای حل و فصل نگرانی‌های امنیتی موجود در سطح منطقه تأکید کردند.

حاضران در این جلسه «سیاست‌های ایران از جمله انتقال موشک های بالستیک و پهپاد به طرف‌های گوناگون که موجب هدف قرار دادن شرکای غرب در منطقه شده» را بررسی و بر محکومیت این حملات تأکید و نسبت به آن ابراز نگرانی کردند.

آنان گفت‌وگوی منطقه‌ای و بازگشت متقابل به تعهدات هسته‌ای را موجب تقویت امنیت خاورمیانه و توسعه شراکت‌ها  و تبادل اقتصادی دانستند و بر آثار مثبت آن بر توسعه و رفاه همه ملت‌های منطقه از جمله ملت ایران تأکید کردند.

روز گذشته نیز جلسه مشترک امریکا با اعضای شورای همکاری در همین موضوع برگزار شده بود.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا