سرخط خبرهاسیاسی

تصویب پیش‌نویس قطعنامه حاکمیت دائمی فلسطین بر اراضی اشغالی در سازمان ملل

سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه «حاکمیت دائمی فلسطین بر اراضی اشغالی از جمله بیت المقدس شرقی و حاکمیت شهروندان عرب بر منابع طبیعی جولان اشغالی سوری» را تصویب کرد.

میدل ایست نیوز: سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه «حاکمیت دائمی فلسطین بر اراضی اشغالی فلسطینی از جمله بیت المقدس شرقی و حاکمیت شهروندان عرب بر منابع طبیعی جولان اشغالی سوری» را تصویب کرد.

157 کشور به این پیش‌نویس رای مثبت داده و در مقابل امریکا، اسرائیل، کانادا، نایرو، میکرونزیا، جزایر مارشال و پائولا با آن مخالفت کرده و 14 کشور رای ندادند.

بر اساس این پیش‌نویس که کمیته مسائل اقتصادی و مالی سازمان ملل آن را تدوین کرده، تاکید شده است: اقدامات اسرائیل در ساخت دیوار حائل و شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری از جمله بیت المقدس نقض قوانین بین المللی است و مردم فلسطین را از منابع طبیعی‌شان محروم می کند.

در این پیش‌نویس از اسرائیل خواسته شده تا به تصمیم صادره از دادگاه لاهه در غیر قانونی بودن ساخت دادگاه لاهه پایبند باشد.

در پیش‌نویس این قطعنامه همچنین بر درخواست پیشین شورای امنیت در قطعنامه 2334 در تمایز قائل شدن میان اراضی اسرائیلی و اراضی اشغالی فلسطین تاکید شده است.

در این پیش‌نویس همچنین از دبیرکل سازمان ملل خواسته شد تا در نشست آتی گزارشی درباره اجرای این قطعنامه و سوء استفاده اسرائیل از منابع طبیعی فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی ارائه دهد.

از طريق
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا