خبر اولسیاسی

فؤاد حسین: به تلاش برای نزدیک کردن دیدگاه ها میان ایران و عربستان ادامه می دهیم

وزیر خارجه عراق گفت که پیروزی بر تروریسم به دولت عراق امکان انتقال به مرحله تحقق اهداف مهم در سطح داخلی و منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را داده است.

میدل ایست نیوز: «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق، تأکید کرد که این کشور یک راهبرد فراگیر ملی برای مبارزه با تروریسم پیش گرفته است.

او در سخنرانی در نشست امنیتی منامه گفت که عراق از طریق این راهبرد فراگیر تلاش‌های خود برای مبارزه با تروریسم و در رأس آن تروریست‌های داعش را تقویت کرده و مانع از راه‌یابی تروریست‌ها به میان جامعه عراق یا سلطه آنها بر شهرها شده است.

وزیر امور خارجه عراق درباره تحولات داخلی این کشور گفت که در ماه گذشته انتخابات پارلمانی با نظارت بین المللی برگزار شد که گامی در مسیر تحکیم دموکراسی در عراق است و تأثیرات مثبت بر یکپارچگی عراق خواهد داشت.

فؤاد حسین گفت که برقرار پل‌های ارتباطی با کشورهای جهان و اولویت دادن به گفت‌وگو و مذاکره گامی مهم برای تأمین فضای امن و با ثباتی است که زندگی شایسته برای ملت‌های منطقه را فراهم کند و رفاه اقتصادی و اجتماعی را تحقق بخشد.

وزیر امور خارجه عراق تأکید کرد که پیروزی عراق بر تروریسم بدون آگاهی اجتماعی و هم‌بستگی ملی در عراق و تلاش‌های بزرگ نیروهای امنیتی عراق در برابر تروریسم و کمک‌های دوستان و برادران و شرکا به خصوص کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی قابل تحقق نبود.

او گفت که با وجود شکست داعش، ادامه همکاری اطلاعاتی و امنیتی میان عراق و کشورهای جهان اولویتی اساسی برای دولت عراق و دیگر کشورهای دوست است.

حسین افزود که پیروزی بر تروریسم امکان انتقال به مرحله تحقق اهداف مهم در سطح داخلی و منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را داده و نهادهای گوناگون دولت عراق هم‌اکنون بازسازی شهرهای آزادشده از چنگ داعش را هدف اصلی برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

او همچنین همکاری سه جانبه عراق و اردن و مصر را یک الگوی موفق خواند و بر اهمیت تبدیل شدن همکاری منطقه ای به یک هدف اصلی و راهبرد ثابت میان کشورهای منطقه تأکید کرد.

وی افزود که عراق به تلاش های خود برای نزدیک کردن دیدگاه ها میان ایران و عربستان ادامه می دهد.

وزیر امور خارجه عراق همچنین خواستار افزایش تلاش ها برای بازگشت ثبات به سوریه و بازگشت این کشور به اتحادیه عرب شد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا