خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

وزارت امور خارجه عراق: شبکه اسرائیلی با جعل هویت خود با «فواد حسین» مصاحبه کرد

در پی انتقادها از مصاحبه فواد حسین با رسانه اسرائیلی، دستگاه دیپلماسی عراق مجددا بر موضع ثابت این کشور در قبال عادی‌سازی روابط با اسرائیل تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: در پی انتقادها از مصاحبه «فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق با رسانه اسرائیلی، دستگاه دیپلماسی عراق مجددا بر موضع ثابت این کشور در قبال عادی‌سازی روابط با اسرائیل تاکید کرد.

«احمد الصحاف»، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: بار دیگر تاکید می‌کنیم موضع وزارت امور خارجه طبق معمول موضع ثابت و حمایتی عراق از مساله فلسطین، تحقق حقوق مشروع و کامل مردم فلسطین و مخالفت قاطع با عادی‌سازی مناسبات با اسرائیل است و دولت عراق این موضع را اولویت خود می‌داند.

در ادامه این بیانیه آمده است، موضع عراق در حمایت از مساله فلسطین و تحقق حقوق کامل و مشروع مردم فلسطین ثابت است و عراق قاطعانه با مساله عادی‌سازی روابط با اسرائیل مخالف است.

دستگاه دیپلماسی عراق اظهار داشت: فواد حسین وزیر امور خارجه در کنفرانس گفت‌وگوی منامه همانند همه محافل بین‌المللی دیگر بر حق مردم فلسطین و مخالفت با هر گونه عادی‌سازی روابط با اسرائیل تاکید کرد.

الصحاف در پایان درباره گفت‌وگوی فواد حسین با کانال اسرائیلی توضیح داد: این کانال اسرائیلی با جعل هویت و معرفی خود با نام موسسه‌ای دیگر با وزیر امور خارجه عراق مصاحبه کرد و از صحت ادعای این کانال اطمینان حاصل نشد به ویژه که رئیس دستگاه دیپلماسی چه در این کنفرانس و یا مصاحبه‌های تلویزیونی متعدد بر «نه به عادی‌سازی» تاکید کرده است.

پیش از این، «کریم المحمداوی»، از رهبران فراکسیون بدر خواستار انجام تحقیقات با «فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق به دلیل مصاحبه با شبکه اسرائیلی شده بود.

 

از طريق
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا