اقتصادیسرخط خبرها

شرکت ماشین سازی مشترک عمان و قطر از اولین اتوبوس تولید خود رونمایی کرد

همزمان با سفر سلطان عمان به دوحه، شرکت ماشین‌سازی «کروه» در منطقه ویژه اقتصادی دقم عمان از اولین اتوبوس تولیدی خود رونمایی کرد.

میدل ایست نیوز: همزمان با سفر سلطان عمان به دوحه، شرکت ماشین‌سازی «کروه» در منطقه ویژه اقتصادی دقم عمان از اولین اتوبوس تولیدی خود رونمایی کرد.

پروژه تولید این اتوبوس که با نام تجاری «سلام» تولید می‌شود و  بر آن مهر «ساخت عمان» خورده، نتیجه سرمایه گذاری مشترک قطر و عمان است و قرار است در فاز اول سالانه 500 تا 700 دستگاه اتوبوس تولید کند.

دو کشور حدود 90 میلیون دلار برای فاز اول این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و در این خط تولید قرار است اتوبوس‌های مسافربری و اتوبوس مدارس تولید شود.

اولین هدفی که در این پروژه دنبال می‌شود تولید اتوبوس‌هایی خاص جام جهانی 2022 برای انتقال تیم‌های ورزشی و خدمات ترابری به گردشگران است.

منطقه ویژه اقتصادی دقم در مرکز عمان و در 550 کیلومتری مسقط واقع شده و با مساحت 2 هزار کیلومتر مربعی بزرگ‌ترین منطقه ویژه اقتصادی در خاورمیانه و شمال آفریقاست.

کارخانه ماشین‌سازی «کروه» در زمینی به وسعت 600 هزار متر مربع ساخته شده و مجهز به پیشرفته‌ترین فناوری‌های صنعتی مربوط به صنعت ماشین سازی است.

این کارخانه در سال 2017 افتتاح شده و 70 درصد سهام آن متعلق به قطر و 30 درصد متعلق به عمان است.

خط تولید اتوبوس «سلام» با همکاری شرکت چینی هایگر (Higer) راه‌اندازی شده است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا