خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

آماده باش نیروهای پیشمرگه در پی حمله داعش

وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان پس از حمله شب گذشته داعش، به تدابیر بیشتر و در پیش‌گرفتن راهکاری‌های لازم در جهت محدود کردن و نابودی تهدیدات ترویست‌های داعش و پیشگیری از واردکردن خسارت به نیروهای پیشمرگه و مردم منطقه، مأمور شد.

میدل ایست نیوز: «مسرور بارزانی»، نخست وزیر اقلیم کردستان از آماده باش نیروهای پیشمرگه در پی حمله تروریستی داعش به شهر کفری در حومه دیالی خبر داد.

نیروهای پیشمرگه در استان دیالی شب گذشته هدف حمله عناصر گروه تروریستی داعش قرار گرفتند و 5 نفر از آنها کشته و 5 نفر مجروح شدند؛ حمله ای که شدیدترین در نوع خود به پیشمرگه طی سال جاری بوده است.

نخست‌وزیر اقلیم کردستان در پیامی بر تسریع توسعه‌ی فعالیت مراکزی امنیتی  مشترک نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق با هماهنگی نیروهای ائتلاف بین‌المللی تأکید کرد.

وی گفت: خبر شهادت جمعی از پیشمرگان قهرمان کردستان کە شب گذشته هنگام کمک بە هم‌سنگرانشان در منطقه‌ی “کوله‌جو” شهید شدند من را بسیار ناراحت کرد.

بارزانی افزود: ضمن ابراز همدردی با خانواده و بازماندگان شهیدان از خداوند متعال خواستارم روح آنان را به بهشت شاد نماید و بهبود مجروحان را آرزومندم.

نخست وزیر اقلیم کردستان در ادامه تصریح کرد: ما بارها در مورد خطر تروریست‌های داعش و تجدیدقوای آنان به خصوص مناطق مورد مناقشه بین بغداد و اربیل هشدار داده‌ایم کە با استفادە از خلاء امنیتی کە در این مناطق به وجود آمده، بە خطر جدی برای امنیت ساکنان منطقه تبدیل شده‌اند. به همین خاطر لازم است فعالیت مراکز امنیتی مشترک نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق با هماهنگی نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تسریع بشود تا خلاء امنیتی در این مناطق پر بشود.

وی گفت که وزارت پیشمرگه را برای تدابیر بیشتر و در پیش‌گرفتن راهکاری‌های لازم در جهت محدود کردن و نابودی تهدیدات ترویست‌های داعش و پیشگیری از واردکردن خسارت به نیروهای پیشمرگه و مردم منطقه، مأمور کرده‌اند.

از طرفی دیگر نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق ضمن تسلیت و همدری با خانواده شهدای این حادثه، تشدید و ادامه‌ی تحرکات و حملات داعش را پیامی جدی و خطرناک خواند که بە خطری جدی برای منطقه تبدیل شده است. به همین خاطر همکاری و هماهنگی بیشتر نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق با حمایت نیروهای ائتلاف بین‌المللی باید در اولویت امور قرار بگیرد.

بارزانی افزود: باید ساختار هماهنگی میان طرف‌ای مرتبط اقلیم کردستان و دولت عراق با مشارکت نیروهای ائتلاف فعال‌تر بشود و با قوت تمام به مصاف تروریست‌های داعش و تهدیدها و خطرات آن بروند.

از سویی دیگر «حاجی اسماعیل»، از نیروهای پیشمرگه تاکید کرد که این حمله با تک تیرانداز و از چهار محور انجام شده و پس از درگیری، نیروهای ذخیره برای پشتیبانی به محل اعزام شده و هنگام بازگشت خودروی حامل مجروحان، هدف انفجار بمب قرار گرفته و 5 نفر از نیروهای پیشمرگه به شهادت رسیدند.

وی اشاره کرد که گروه داعش از ناهمواری ها و درختان بسیار منطقه برای حمله و سپس مخفی شدن در سریع ترین زمان ممکن استفاده کردند.

کمیسیون پیشمرگه در پارلمان اقلیم کردستان نیز از دولت عراق و اقلیم کردستان خواست هرچه سریعتر به تشکیل و استقرار تیپ های مشترک برای پرکردن خلأ امنیتی و ممانعت از تکرار این حملات اقدام کنند.

این کمیسیون در ادامه اشاره کرد که این حملات تداوم تلاش تروریست ها برای هدف قرار دادن سرزمین و ملت ماست بنابراین نیروهای پیشمرگه به مقابله شجاعانه با این تروریست ها برای دفاع از اقلیم کردستان ادامه می دهند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا