خبر اولسیاسی

سفر دبیرکل شورای همکاری به کویت همزمان با آغاز مذاکرات احیای برجام

دبیرکل شورای همکاری که بارها خواستار مشارکت این شورا در مذاکرات غرب با ایران شده است، همزمان با آغاز این مذاکرات به کویت سفر، و با ولیعهد آن دیدار کرد.

میدل ایست نیوز: «نایف الحجرف»، دبیرکل شورای همکاری پس از سفر به قطر، این بار به کویت رفت و با «مشعل الاحمد الجابر الصباح»، ولیعهد کویت دیدار کرد.

این نخستین سفر الحجرف به کویت پس از اقدام امیر کویت در تفویض برخی از اختیارات خود به ولیعهد است.

این سفر همچنین نخستین سفر پس از عفو امیری در کویت شامل برخی فعالان و نمایندگان سابق است؛ اقدامی که به گفته ناظران، زمینه را برای آغاز مرحله سیاسی جدیدی در کویت فراهم کرد.

پیش از این دبیرکل شورای همکاری به قطر سفر کرده و با نخست وزیر و وزیر خارجه قطر درباره تقویت همکاری مشترک میان کشورهای عضو شورای همکاری گفت وگو کرده بود.

سفر الحجرف به کشورهای منطقه با ازسرگیری مذاکرات وین برای احیای توافق هسته ای ایران (برجام) که شورای همکاری بر لزوم مشارکت در آن تاکید داشته، همزمان شده است.

پیشتر الحجرف گفته بود مذاکرات غرب با ایران باید شامل برنامه موشکی و رفتار ایران در منطقه نیز شود؛ امری که ایران بارها با آن مخالفت کرده است.

در همین راستا و اخیرا در مراسمی با حضور وزرای دفاع کشورهای عضو، «فرماندهی نظامی یکپارچه» کشورهای شورای همکاری در ریاض افتتاح شده است.

نایف الحجرف، دبیر کل شورای همکاری، در این مراسم گفته بود که تأسیس این ستاد «پیام عزم ما برای حمایت از امنیت و دستاوردهای کشورهایمان و یکپارچه‌سازی تلاش‌ها و توان این کشورها در برابر تهدیدهاست».

سفر الحجرف به قطر و کویت از سویی دیگر با بحران ایجاد شده میان لبنان و برخی از کشورهای عضو شورای همکاری از جمله عربستان، کویت و امارات همزمان شده است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا