اقتصادیسرخط خبرها

بررسی افزایش مبادلات تجاری و پذیرش کالای مبادله ای در دیدار نخست وزیر سوریه و وزیر صنعت ایران

نخست وزیر سوریه و وزیر صنعت معدن و تجارت ایران دیدار و درباره راه‌های تقویت همکاری‌های اقتصادی و صنعتی، افزایش مبادلات تجاری و مبادله کالاها و مواد مورد نیاز بازارهای دو کشور گفت وگو کردند.

میدل ایست نیوز: «حسین عرنوس»، نخست وزیر سوریه با «سيد رضا فاطمي امين» وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران دیدار و راه‌های تقویت همکاری‌های اقتصادی و صنعتی، افزایش مبادلات تجاری و اتخاذ مبادله کالاها و مواد مورد نیاز بازارهای دو کشور برای غلبه بر آثار تحریم‌های ناعادلانه تحمیل شده بر مردمشان را مورد بحث و بررسی قرار داد.

عرنوس بر اهمیت پیگیری تفاهمنامه های امضا شده بین دو طرف و اجرای پروژه های مشترک طبق برنامه زمانی مشخص و ادامه هماهنگی برای رفع مشکلات پیش آمده در اجرا و جست‌وجوی افق‌های گسترده‌تر برای همکاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سرمایه‌گذاری و صنعتی که برای دو کشور دوست مفید باشد، تاکید کرد.

وی از موضع رهبری، دولت و مردم ایران در حمایت از مردم سوریه در مقابله با جنگ تروریستی و محاصره ناعادلانه قدردانی و بر آمادگی دولت سوریه برای اتخاذ همه اقداماتی که کار مشترک و همکاری را پیش می برد، به خصوص در زمینه اقتصادی تاکید کرد.

همچنین وزیر صنعت معدن و تجارت ایران نیز بر تداوم حمایت کشورش از مردم سوریه و تلاش برای توسعه روابط اقتصادی برای احیای صنعت سوریه تاکید کرد.

وی به تمایل بسیاری از شرکت های ایرانی برای سرمایه گذاری در سوریه و ایجاد پروژه های مشترک با فعالیت های اقتصادی در آنجا اشاره کرد.

در این دیدار بر لزوم تشویق صنعتگران دو کشور به مشارکت و ایجاد سرمایه گذاری های مشترک که شامل بسیاری از صنایع مورد نیاز بازار در سوریه و ایران می شود، تاکید شد.

منبع
خبرگزاری رسمی سوریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا