اقتصادیسرخط خبرها

اردن از آغاز حفاری نفت در دو منطقه خبر داد

وزیر انرژی و منابع معدنی اردن گفت حفاری نفت در دو منطقه در کشور از ماه فوریه سال آینده آغاز می شود.

میدل ایست نیوز: «صالح الخرابشه»، وزیر انرژی و منابع معدنی اردن امروز اعلام کرد اردن کاوش و حفاری نفت در دو منطقه الجفر و السرحان را از فوریه سال آینده آغاز می کند.

وی گفت: کار برای جمع آوری داده های مناطق اکتشاف نفت در اردن در حال انجام است و با یک شرکت تخصصی برای پردازش و تجزیه و تحلیل این داده ها برای هر یک از مناطق اکتشافی قرارداد بسته خواهد شد.

وزیر انرژی و منابع معدنی اردن در ادامه افزود: این وزارتخانه عملیات بررسی داده های مناطق الجفر و السرحان را آغاز کرده و عملیات حفاری نیز در فوریه 2022 آغاز خواهد شد.

الخرابشه تاکید کرد وزارت انرژی و منابع اردن تنها با شرکت هایی تعامل خواهد کرد که تجربه کافی داشته باشند.

وی احتمال داد طی دو سال آینده فعالیت گسترده ای برای اکتشاف نفت و گاز در اکثر مناطق اردن صورت بگیرد و پس از بررسی اطلاعات و داده ها از شرکت های علاقه مند دعوت می شود برای اخذ مجوز اکتشاف اقدام کنند.

الخرابشه در خصوص میدان نفتی حمزه تصریح کرد: این وزارتخانه در حال حاضر افزایش تولید در این میدان نفتی، با حفاری 3 حلقه چاه عمیق را پیگیری می کند و پیش بینی می شود حفاری از آگوست 2022 آغاز شود و 12 ماه طول بکشد.

وزیر انرژی و منابع معدنی اردن گفت در حال حاضر بررسی دقیق منطقه جفر شرقی برای حفاری 3 حلقه چاه با عمق متوسط ​​در صورت اثبات این موضوع با همکاری شرکت ملی نفت در حال انجام است.

وی گفت اردن سرشار از منابع طبیعی است که باید برای استفاده از آن برای حمایت از اقتصاد ملی و افزایش سطح تولید ناخالص داخلی، به آن توجه کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا