سرخط خبرهاسیاسی

اردوغان: مصمم به بهبود روابط خود با مصر و کشورهای شورای همکاری هستیم

رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه ای تاکید کرد کشورش به بهبود روابط خود با مصر، عربستان و سایر کشورهای عضو شورای همکاری تمایل دارد.

میدل ایست نیوز: «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد کشورش به ارتقای سطح روابط با عربستان، مصر و همه کشورهای عضو شورای همکاری تمایل دارد.

وی در مصاحبه ای با شبکه تی آر تی 1 گفت: برای ارتقای سطح روابط با عربستان به موقعیت بهتر تلاش خواهیم کرد.

اردوغان درباره روابط ترکیه با مصر نیز تاکید کرد که روابط در سطح وزرا ادامه دارد و ممکن است تحولات بسیار مختلفی در این خصوص رخ دهد.

رئیس جمهور ترکیه درباره تحولات اخیر در روابط بین کشورش با امارات تاکید کرد که گامی که دو کشور اتخاذ کردند، تاریخی است.

وی با اشاره به توافقنامه های اولیه به ارزش 11 میلیارد دلار، گفت برای سفر به امارات در ماه فوریه در پاسخ به سفر محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی به ترکیه آماده می شود.

اردوغان همچنین گفت که وزیر خارجه ترکیه و رئیس دستگاه اطلاعاتی این کشور نیز سفرهای متقابلی به امارات خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه روابط با امارات به نقطه مختلفی خواهد رسید، گفت آنکارا مصمم است روابط خود با همه کشورهای عضو شورای همکاری را بهبود بخشد.

اردوغان ضمن اشاره به مذاکرات کشورش با بحرین، اظهار داشت مقامات بحرینی به زودی برای دیدار و مذاکره با همتایان ترکیه ای خود برای تقویت همکاری دوجانبه به آنکارا می آیند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اقتصادهای ما یکپارچه شده است، امکانات بسیار جدی برای همکاری بین ما و کشورهای عضو شورای همکاری وجود دارد و امیدوارم شاهد پروژه های همکاری جدید مبتنی بر سود متقابل به عنوان فرصتی برای سرمایه گذاری مشترک باشیم.

اردوغان درباره دلیل تمایل ترکیه به توسعه روابط خود با کشورهای عضو شورای همکاری گفت: به دلیل اینکه همه مردم این منطقه روابط متفاوتی با یکدیگر دارند، ما با هم تاریخ کهن را خلق کردیم و آن را به اشتراک گذاشتیم و بین خود به اشتراک می گذاریم.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا