سرخط خبرهاسیاسی

عربستان کنسولگری خود در کابل را دوباره به راه انداخت

عربستان سعودی اعلام کرد که بخش کنسولی سفارتش در کابل را از دیروز (30 نوامبر) دوباره به راه انداخته است.

میدل ایست نیوز: عربستان سعودی اعلام کرد که بخش کنسولی سفارتش در کابل را از دیروز (30 نوامبر) دوباره به راه انداخته است.

خبرگزاری رسمی عربستان با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که در راستای اهتمام عربستان به ارائه خدمات کنسولی به ملت افغانستان، بخش کنسولی سفارتخانه عربستان در کابل فعالیت خود را از سر گرفته است.

همزمان عربستان خواستار برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای وزارتی سازمان همکاری اسلامی برای بررسی اوضاع انسانی در افغانستان و ارائه کمک‌های لازم به آنان شد.

عربستان تأکید کرد که این کنفرانس به میزبانی پاکستان در 17 دسامبر برگزار خواهد شد و هدف از آن ایجاد سازوکارها و راه‌های مناسب برای کمک‌های انسانی به ملت افغان و هماهنگی‌های لازم با سازمان ملل و دیگر نهادهای ذی‌ربط است.

در بیانیه وزارت خارجه عربستان ابراز امیدواری شده که این کنفرانس فرصتی برای تأکید بر اهمیت ثبات و امنیت و حاکمیت و یکپارچگی افغانستان و بستن راه بر دخالت‌های خارجی در این کشور و مبارزه با همه پدیده‌های تروریسم در آن و عدم استفاده از خاک افغانستان به عنوان پناهگاه گروه‌های افراط‌گرا و تروریستی باشد.

این بیانیه افزوده که این کنفرانس همچنین فرصتی برای واداشتن حکومت موقت افغانستان برای ایجاد فضای سیاسی فراگیر همه طیف‌های ملت افغان و رعایت معاهده‌های بین‌المللی و احترام گذاشتن به حقوق انسان و حق زنان در آموزش و اشتغال بر اساس آموزه‌های اسلامی است.

 

منبع
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا