سرخط خبرهاسیاسی

القبس: مکرون پیش از سفر به ریاض،خواستار استعفای قرداحی شده است

منابع رسانه‌ای اعلام کردند میقاتی بر تماس‌های خود با قرداحی و گروه‌های مخالف استعفای وی افزوده و تمایل فرانسه برای کناره‌گیری قرداحی را به آنها انتقال داده است.

میدل ایست نیوز: منابع رسانه‌ای اعلام کردند «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر لبنان بر تماس‌های خود با «جرج قرداحی»، وزیر اطلاع‌رسانی و گروه‌های مخالف استعفای وی افزوده و تمایل فرانسه برای کناره‌گیری قرداحی را به آنها منتقل کرده است.

روزنامه القبس کویت نوشت: در نشستی که تیم حامی قرداحی برگزار خواهد کرد، درباره اقناع وی بر استعفا پیش از سفر «امانوئل مکرون»، رئیس جمهوری فرانسه به ریاض رایزنی خواهد شد تا استعفای وی برگه‌ای در دست مکرون به هنگام گفت‌وگو با مقامات سعودی درباره پرونده لبنان و بحران دیپلماتیک جاری باشد.

قرداحی در سخنانی پیش از انتخاب به عنوان وزیر اطلاع‌رسانی در شبکه الجزیره گفته بود: ملت یمن از خود دفاع می کند و به نظر من جنگ یمن بیهوده است و باید متوقف شود.

وی تصریح کرده بود: حوثی‌ها در حال دفاع از خود در برابر تجاوز خارجی هستند، القرداحی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امارات و عربستان به یمن تعرض کرده اند، پاسخ داده بود یقینا تجاوز است نه به خاطر اینکه آنها عربستان یا امارات هستند بلکه تجاوزی وجود دارد که 8 سال است ادامه دارد.

در پی پخش این سخنان قرداحی، عربستان، امارات، بحرین و کویت دیپلمات‌های خود را از بیروت احضار کرده و سفرای لبنان را اخراج کردند.

 

از طريق
القبس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا