سرخط خبرهاسیاسی

جرج قرداحی: امروز استعفا خواهم کرد

وزیر اطلاع رسانی لبنان گفت برای حل بحران به وجود آمده بین لبنان، عربستان و برخی از کشورهای شورای همکاری، امروز استعفای خود را تقدیم خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: «جرج قرداحی»، وزیر اطلاع رسانی لبنان صبح جمعه تاکید کرد که ساعت یک ظهر امروز به وقت لبنان، استعفای خود را اعلام خواهد کرد.

وی همچنین تاکید کرد که این اقدام با هدف حل بحران به وجود آمده بین لبنان و عربستان و برخی کشورهای عضو شورای همکاری صورت می گیرد.

قرداحی در گفت وگویی به شبکه mtv لبنان گفت: اگر استعفای من حل بحران بین لبنان و عربستان را تسهیل می کند، می خواهم با آن دری را بگشایم و از روز نخست گفتم اگر استعفای من سودی دارد، من آماده هستم.

پیش از این رویترز خبر داده بود قرداحی امروز جمعه استعفای خود را اعلام خواهد کرد.

پیش از آن که جرج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان شود اظهاراتی را بیان داشته بود که بحران آفرین شد. وی درباره جنگ یمن گفته بود: جنگ یمن بیهوده است و باید متوقف شود و حوثی ها از خود در برابر تجاوز خارجی دفاع می کنند.

این اظهارات بحران دیپلماتیکی بین لبنان و برخی از کشورهای عضو شورای همکاری به وجود آورد و در پی آن عربستان، کویت، امارات و بحرین سفرا و دیپلمات های خود را از لبنان فراخواندند و سفرای لبنان را اخراج کردند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا