خبر اولسیاسی

العامری: تصمیم دادگاه فدرال را می‌پذیریم/ابطال انتخابات توسط دادگاه فدرال یکی از راه های خروج از بحران است

رئیس ائتلاف الفتح در کنفرانس مطبوعاتی گفت امیدوار بودیم که انتخابات در سلامت کامل و به دور از تقلب برگزار شود.

میدل ایست نیوز: «هادی العامری»، رئیس ائتلاف الفتح در کنفرانس مطبوعاتی ارائه دلایل و مستندات تقلب در انتخابات پارلمانی گفت: امیدوار بودیم که انتخابات در سلامت کامل و به دور از تقلب برگزار شود.

العامری گفت: ما بر لزوم تسریع در برگزاری انتخابات پس از رخدادهای مردمی تاکید داشتیم و معتقد بودیم که انتخابات زودهنگام گامی رو به جلو است اما این انتخابات در فضای مورد انتظار ما برگزار نشد.

وی با بیان اینکه معتقد بودیم که انتخابات منجر به بازیابی اعتماد به فرایند سیاسی می‌شود، اظهار داشت: اما از ابتدا به دستگاه‌های الکترونیکی استفاده شده در انتخابات شک و تردید داشتیم.

رئیس ائتلاف الفتح با بیان اینکه کمیساریای عالی انتخابات هیچ گزارشی درباره دستگاه‌های الکترونیکی انتخابات به پارلمان ارائه نکرد، گفت: ما در همه نشست‌های خود نسبت به دست‌اندازی در نتایج الکترونیکی انتخابات ابراز نگرانی کردیم.

العامری با بیان اینکه کمیساریا در اعلام نتایج انتخابات از قانون خود تخلف کرد، اظهار داشت: این نهاد به تحویل نتایج انتخاباتی به نمایندگان گروه‌های سیاسی پیش از ارسال آن از طریق فلش پایبند نماند.

وی گفت: کمیساریای عالی انتخابات مدعی شد که نتایج اولیه بیانگر 94 درصد آراست، این در حالی است که نتایج اولیه تنها نشانگر 79 درصد آرا بوده است.

رئیس ائتلاف الفتح با بیان اینکه اختلاف فاحشی در نوار کاغذی نتایج آرا که به نامزدها تحویل داده شد و نتایج اعلام شده وجود دارد، گفت: ما شکایتی به دادگاه فدرال تقدیم کردیم و دلایل و مستندات لازم و نیز 6 گزارش درباره پرونده تقلب و تخلف‌های کمیساریا را در دست داریم.

العامری گفت: ما تصمیم دادگاه فدرال درخصوص نتایج انتخابات پارلمانی را قبول خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: ما معتقدیم ابطال انتخابات توسط دادگاه فدرال یکی از راه‌های خروج از بحران کنونی است.

در ادامه «عدنان فیحان»، عضو ائتلاف الفتح گزارش شرکت آلمانی بررسی‌کننده دستگاه‌های رای‌گیری را اعلام کرد و گفت: گزارش‌های این شرکت آلمانی دربردارنده اطلاعات حساسی درباره نقاط ضعف نظام انتخاباتی است، کمیساریا اثرانگشت همه رای‌دهندگان را در اختیار نداشت لذا اهمال و کم‌کاری بسیاری در تطابق اثرانگشت رای‌دهندگان وجود داشت.

فیحان با بیان اینکه کمیساریا آمادگی فنی برای برگزاری انتخابات را نداشت، گفت: شرکت آلمانی بررسی‌کننده برنامه دستگاه‌های انتخاباتی( HENSOLDI) این دستگاه‌ها را بررسی و گزارشی به نهادهای مربوطه ارائه کرده است.

این عضو ائتلاف فتح گفت: برنامه‌های دستگاه تسریع نتایج (بیکوز) علیرغم توصیه شرکت به عدم آپدیت برنامه‌ها، در تاریخ 9/20 و 10/10 تغییر یافته است.

وی با بیان اینکه آپدیت برنامه‌ها نشانگر تخلف واضحی است که شک و شبهه‌برانگیز است، اظهار داشت: برنامه ارائه نتایج بخشی از برنامه شرکت نبود و با پیشنهاد پلاسخارت انجام شد.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا