سرخط خبرهاسیاسی

فرمانده نیروی هوایی امارات: جنگنده های رافال جانشین میراژ می شود و مکمل قرارداد F-35 است

فرمانده نیروی هوایی امارات گفت که امارات از چندی پیش در بازارهای جهانی به دنبال جایگزین کردن جنگنده‌های میراژ کنونی خود بود.

میدل ایست نیوز: وزارت دفاع امارات ضمن اعلام امضای قرارداد خرید 80 فروند جنگنده رافال تأکید کرد که این جنگنده‌ها جایگزین جنگنده‌های میراژ در ناوگان هوایی امارات می‌شود.

سرلشکر ابراهیم ناصر العلوی، فرمانده نیروی هوایی امارات، درباره این قرارداد گفت که امارات از چندی پیش در بازارهای جهانی به دنبال جایگزین کردن جنگنده‌های میراژ کنونی خود بود.

وی گفت که پیش از امضای این قرارداد تا مدتی با شرکت فرانسوی مذاکراتی انجام شده بود.

العلوی افزود که امارات با خرید تجهیزات بیشتر به تقویت نیروی هوایی و پدافند هوایی خود ادامه خواهد داد و این بخشی از راهبرد امنیت ملی امارات است.

فرمانده نیروی هوایی امارات همچنین تأکید کرد که این قرارداد قرار نیست جانشین قرارداد خرید جنگنده‌های F-35 باشد بلکه در واقع مکمل آن در چارچوب راهبرد فراگیر امنیتی امارات برای تقویت توان نیروی هوایی کشور است.

روز جمعه و همزمان با سفر «امانوئل مکرون»، رئیس جمهوری فرانسه، به ابوظبی اعلام شد که قرارداد امضاشده درباره خرید تجهیزات نظامی شامل خرید 80 جنگنده رافال F-4 و 12 بالگرد کاراکال می شود که از سال 2026 به امارات تحویل داده خواهد شد.

رسانه های فرانسوی این قرارداد را یکی از بزرگ ترین قراردادهای صادرات تسلیحات به امارات در تاریخ این کشور خوانده اند.

کاخ الیزه امضای این قرارداد را «دستاوردی بزرگ برای شراکت راهبردی دو کشور» خواند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا