سرخط خبرهاسیاسی

ولیعهد سعودی فردا سفر به 5 کشور همسایه از جمله قطر را آغاز می‌کند

یک خبرگزاری آلمانی اعلام کرد ولیعهد سعودی فردا دوشنبه سفر خود به کشورهای عمان، بحرین، قطر، امارات و کویت را آغاز خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری دویچه وله آلمان اعلام کرد «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی فردا دوشنبه سفر خود به کشورهای عمان، بحرین، قطر، امارات و کویت را آغاز خواهد کرد.

منابع آگاه در ریاض تصریح کردند: این سفر بر تقویت همکاری و هماهنگی میان کشورهای شورای همکاری در همه زمینه‌ها و مسائل مورد اهتمام منطقه از جمله پرونده هسته‌ای و موشکی ایران و مناسبات دوجانبه متمرکز خواهد بود.

بر پایه این گزارش، در این سفر همچنین امکان حل همه جانبه بحران یمن بر اساس ابتکار شورای همکاری و خروجی کنفرانس گفت‌وگوی ملی یمن و قطعنامه شماره 2216 شورای امنیت و ابتکار عربستان برای پایان دادن به بحران یمن، تحولات عراق در سایه نتایج انتخابات پارلمانی اخیر، وضعیت سوریه، تازه‌ترین تحولات فلسطین، اهمیت یکپارپه‌سازی مواضع در قبال مسائل سیاسی منطقه و جهان، در پیش گرفتن سیاست مستقل شورای همکاری برای مقابله با دگرگونی‌های بین‌المللی و پیشبرد شراکت برای تحقق چشم‌انداز 2030 عربستان رایزنی خواهد شد.

در همین رابطه، منبعی دیگر اظهار داشت: رفع اختلافات ژئوپولوتیک و افزایش روند همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله حوزه امنیتی، دفاعی، اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری میان کشورهای شورای همکاری از جمله محورهای این سفر خواهد بود.

این سفر بن سلمان کمی پیش از برگزاری چهل و دومین نشست سران شورای همکاری در ریاض خواهد بود که در 14 دسامبر برگزار می شود.

سفر بن سلمان از عمان شروع خواهد شد و طی آن درباره همکاری دو طرف در زمینه سرمایه‌گذاری برای ایجاد منطقه صنعتی در منطقه الدقم و افتتاح نخستین گذرگاه مرزی زمینی به اسم الربع الخالی میان دو کشور رایزنی خواهد کرد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا