سرخط خبرهاسیاسی

قطر: 12 توافقنامه جدید با ترکیه امضا می کنیم/چاوش اوغلو: مواضع مشترکی با قطر در پرونده‌های مهم منطقه ای داریم

وزرای امور خارجه قطر و ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی پیش از ورود رئیس جمهور ترکیه به دوحه از امضای توافقنامه های جدید و همکاری مشترک دو کشور در پرونده های مهم منطقه ای خبر دادند.

میدل ایست نیوز: «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر گفت کشورش مجموعه توافقنامه هایی با ترکیه امضا خواهد کرد و «مولود چاوش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه نیز تاکید کرد که دو کشور مواضع مشترکی در پرونده های مهم منطقه ای دارند.

وزیر امور خارجه قطر طی کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ترکیه ای خود در دوحه گفت انتظار می  رود 12 توافقنامه جدید در هفتمین نشست کمیته عالی راهبردی بین ترکیه و قطر امضا شود.

وی تصریح کرد زمان سفر رجب طیب اردوغان و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به قطر، تصادفی بوده است.

از طرفی دیگر وزیر امور خارجه ترکیه نیز گفت ما مواضع و همکاری مشترکی با قطر در پرونده های مهم منطقه ای داریم که بارزترین آن پرونده فلسطین، سوریه و افغانستان است.

وی افزود که ترکیه در حال رایزنی با قطر برای افزایش سطح عملکرد فرودگاه بین المللی کابل است.

این اظهارات کمی پیش از سفر رسمی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به قطر مطرح شده است.

اردوغان در کنفرانس مطبوعاتی پیش از عزیمت به دوحه در ترکیه گفت کشورش از تداوم پیوند و همبستگی با همه کشورهای عضو شورای همکاری از طریق تقویت روابط در آینده حمایت می کند.

وی گفت روابط دوجانبه بین ترکیه و قطر در مرحله آتی با شتاب بیشتری ادامه می یابد و اشاره کرد که حجم پروژه های تاجران ترکیه ای در قطر به 15 میلیارد دلار می رسد.

رئیس جمهور ترکیه بیان کرد در کنار قطر، برای توسعه روابطمان با سایر کشورهای عضو شورای همکاری نیز تلاش می کنیم و سفر من به قطر که یکی از قوی ترین کشورهای عضو شورای همکاری است، روابط قوی ما با آنها را ثابت می کند.

اردوغان اظهار داشت در این سفر توافقنامه هایی در زمینه های مختلف امضا می شود و او از پایگاه نظامی ترکیه در قطر و نظامیان ترکیه در آنجا بازدید خواهد کرد.

منبع
روسیا الیومروسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا