سرخط خبرهاسیاسی

الجزائر صد میلیون دلار به فلسطین کمک کرد

رئیس جمهوری الجزائر از کمک صد میلیون دلاری به تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد و گفت کشورش به زودی میزبان نشست گروه های فلسطینی خواهد بود.

میدل ایست نیوز: «عبدالمجید تبون»، رئیس جمهوری الجزائر اعلام کرد کشورش صد میلیون دلار به تشکیلات خودگردان فلسطین کمک می کند.

وی پس از مشورت با «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت الجزائر به زودی میزبان نشست جامع گروه های فلسطینی خواهد بود.

پیش از این دو طرف در مقر ریاست جمهوری در الجزیره، پایتخت این کشور دیدار کردند.

عباس به همتای الجزایری خود در خصوص آخرین تحولات سیاسی مرتبط با مسئله فلسطین و اقدامات اشغالگرانه اسرائیل توضیح داد.

محمود عباس مواضع حمایتی الجزایر از آرمان و مردم فلسطین را در تمامی مجامع بین المللی به ویژه در اتحادیه آفریقا ارزشمند دانست و برای الجزایر و مردم آن آرزوی پیشرفت و سعادت مستمر کرد.

عباس و تبون راه های تقویت روابط برادرانه برجسته، استحکام پیوندهای تاریخی دوستی بین دو ملت و رهبری و بسیاری از موضوعات بین المللی و منطقه ای مورد علاقه مشترک را بررسی کردند.

روسای دو کشور درباره راه های هماهنگی مواضع مشترک بین دو طرف در چارچوب آماده سازی برای نشست آتی سران کشورهای عربی که الجزایر میزبان آن در ماه مارس آینده خواهد بود، گفتگو کردند.

عباس ابراز اطمینان کرد که موضوع فلسطین در نشست آتی سران کشورهای عربی در الجزایر نقش محوری خواهد داشت.

گفتنی است رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین عصر یکشنبه در یک سفر رسمی به مدت سه روز وارد پایتخت الجزایر شد و در فرودگاه بین المللی هواری بومدین مورد استقبال رئیس جمهور تبون و تعدادی از مقامات الجزایر قرار گرفت.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا