خبر اولسیاسی

حمله پهپادی و موشکی انصار الله به مواضع حساس و مهم عربستان

سخنگوی نظامی انصار الله یمن از حمله پهپادی و موشکی گسترده به پایگاه ملک خالد و ملک فهد، شرکت نفتی آرامکو و مواضع حساسی در ریاض، جده، طائف، جازان، نجران و عسیر خبر داد.

میدل ایست نیوز: «یحیی سریع»، سخنگوی نظامی انصار الله یمن اعلام کرد که طی حمله پهپادی و موشکی پایگاه هوایی ملک خالد در عربستان را هدف قرار داده اند.

وی اشاره کرد که مواضع حساس و مهمی نیز در ریاض، جده، طائف، جازان، نجران و عسیر با پهپاد و موشک هدف حمله قرار گرفته است.

سریع همچنین گفت وزارت دفاع، فرودگاه ملک خالد، پایگاه ملک فهد و شرکت آرامکو در جده را هدف حمله قرار داده اند.

وی اشاره کرد که عملیات هفتم دسامبر با شماری موشک بالستیک و 25 پهپاد انجام شده که 6 پهپاد از نوع صماد 3 و تعدادی موشک ذوالفقار وزارت دفاع، فرودگاه ملک خالد و اهداف نظامی دیگری را در ریاض هدف قرار داده است.

سریع در ادامه تصریح کرد که با 6 پهپاد از نوع صماد 2 و صماد 3 به پایگاه هوایی ملک فهد در طائف و شرکت آرامکو در جده حمله شده است.

سخنگوی نظامی انصار الله یمن اظهار داشت که 5 پهپاد از نوع صماد 1 و صماد 2 مواضع نظامی در مناطق ابها، جازان و عسیر را هدف قرار داده است.

وی همچنین بیان کرد که 8 پهپاد از نوع قاصف 2k و تعدادی موشک بالستیک مواضع حساس و مهمی را در ابها، جازان و نجران هدف قرار داده است.

انصار الله یمن از همه شهروندان و افراد مقیم در این مناطق خواسته از مواضع نظامی که اهداف مشروعی برای حمله آنها شده اند فاصله بگیرند.

سریع تاکید کرد که فشار و تنش را با همانند آن پاسخ خواهند داد و عملیات نظامی بیشتری را در راستای دفاع مشروع از خود و در پاسخ به تداوم تجاوز و محاصره یمن توسط عربستان انجام خواهند داد.

منبع
المسیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا