سرخط خبرهاسیاسی

ائتلاف تقدم: ریاست پارلمان به خاطر شمار کرسی‌های پارلمانی حق الحلبوسی است

ائتلاف تقدم به ریاست «محمد الحلبوسی» مجددا بر پافشاری این ائتلاف به ریاست مجدد الحلبوسی بر پارلمان تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: ائتلاف تقدم به ریاست «محمد الحلبوسی» مجددا بر پافشاری این ائتلاف به ریاست مجدد الحلبوسی بر پارلمان تاکید کرد.

«فهد الراشد»، از رهبران ائتلاف تقدم به شفق نیوز گفت: ریاست پارلمان از ائتلاف تقدم خارج نخواهد شد چرا که بر اساس نتایجی که کمیساریای عالی انتخابات اعلام کرده، این ائتلاف در مرتبه دوم کسب‌کننده بیشترین آرا قرار گرفته است.

وی پیش‌بینی کرد که با الحاق برخی از نمایندگان مستقل، شمار کرسی‌های این ائتلاف به 50 کرسی افزایش یابد.

الراشد افزود: درخواست‌های صریحی از سوی نمایندگان مستقل برای الحاق به ائتلاف تقدم دریافت کرده‌ایم که اغلب از مناطق غربی کشور هستند علاوه بر این، نمایندگان شیعی و کُرد که وابسته به هیچ جریان و حزبی نیستند، خواهان عضویت در ائتلاف الحلبوسی هستند و پس از تایید نتایج انتخابات توسط دادگاه فدرال، این امر رسما اعلام خواهد شد.

وی گفت: همه گروه‌های سیاسی اهل سنت و شیعه معتقدند که الحلبوسی فردی مناسب برای ریاست پارلمان است زیرا طی مدیریت خود در پارلمان پیشین، این امر را ثابت کرد همچنین گروه‌های سیاسی شیعی و کُرد تمایل دارند تا وی دوباره در ریاست پارلمان ابقا شود و این امر بیش از آنکه به معنای سهم‌خواهی باشد، حق این ائتلاف است.

این عضو ارشد ائتلاف تقدم درباره مطرح شدن نامزدهای اهل سنت خارج از این ائتلاف برای ریاست پارلمان گفت: همه گروه‌های سیاسی پیروز اهل سنت حق معرفی نامزد ریاست پارلمان را دارند اما مساله رای اعتماد به نامزد معرفی شده در اختیار نمایندگان و گروه‌های سیاسی است که وی را به اجرای برنامه ملی نزدیک‌تر و اصلح می‌بینند و ما در ائتلاف تقدم نامزدی به جز الحلبوسی نداریم.

از طريق
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا