سرخط خبرهاسیاسی

اولیانوف: برنامه موشکی و سیاست های منطقه ای ایران باید با مشارکت شورای همکاری بررسی شود

نماینده دائم روسیه در نهادهای بین‌المللی در وین از نقش مسکو در توافق اخیر ایران و آژانس درباره تأسیسات کرج خبر داد.

میدل ایست نیوز: میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در نهادهای بین‌المللی در وین از نقش مسکو در توافق اخیر ایران و آژانس درباره تأسیسات کرج خبر داد و گفت که موضوع برنامه موشکی و سیاست منطقه ای ایران باید در مذاکراتی جداگانه با حضور کشورهای شورای همکاری حل و فصل شود.

«میخائیل اولیانوف»، نماینده دائم روسیه در نهادهای بین‌المللی در وین، در مصاحبه با خبرگزاری «روسیا الیوم» گفت که میان هیئت‌های مذاکره‌کننده در وین اختلافات جدی و حالت عدم اعتماد وجود دارد.

او گفت که رسیدن به تفاهم کامل درباره بازگشت به توافق هسته‌ای به زمان و چند دور مذاکره نیاز دارد و باید در آن هر یک از مسائل جداگانه بررسی و درباره آنها توافقی واضح با تضمین پایبندی همه طرف‌ها به آن به دست آید.

اولیانوف از ایران خواست که فعالیت‌های هسته‌ای خلاف توافقات موجود را متوقف کند ضمن اینکه از امریکا هم خواست که وضع تحریم‌ها علیه ایران را متوقف کند.

وی افزود که در همه طر‌ف‌ها تمایل به رسیدن به توافق دیده می‌شود.

نماینده روسیه در مذاکرات هسته‌‌ای همچنین از نقش مسکو در توافق اخیر ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره تعویض دوربین‌های مداربسته تأسیسات کرج خبر داد و گفت که اقدام اخیر ایران روند مذاکرات را تقویت کرد.

او تلاش ایران برای رسیدن به توافق را شایسته تقدیر دانست.

اولیانوف تأکید کرد که افزودن مسئله فعالیت موشکی و امنیت منطقه‌ای به مذاکرات، روند مذاکرات را با تهدید جدی مواجه می‌کند.

وی افزود که این مسائل باید جداگانه و با مشارکت کشورهای شورای همکاری حل و فصل شود.

میخائیل اولیانوف همچنین تأکید کرد که توافق هسته‌ای با منافع اسرائیل منطبق است و همه کشورهای مشارکت‌کننده در مذاکرات وین در این باره اتفاق نظر دارند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا