سرخط خبرهاسیاسی

رزمایش دریایی مشترک ایران و عمان برگزار شد + تصاویر

رزمایش مشترک نیروهای دریایی ایران و عمان امروز در تنگه هرمز و دریای عمان با مشارکت تعدادی از واحد های شناوری نیروی دریایی ارتش و سپاه و دریابانی ایران برگزار شد.

میدل ایست نیوز: رزمایش نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی عمان در آب‌های سرزمینی ایران در تنگه هرمز و دریای عمان برگزار شد.

روابط عمومی نیروی دریایی ایران اعلام کرد که بر اساس توافق به عمل آمده در کمیسیون های مشترک دوستی نظامی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، نهمین رزمایش امداد و نجات دوجانبه ما بین نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سلطنت عمان صبح امروز در آب های سرزمینی ایران در تنگه هرمز و دریای عمان برگزار شد.

این رزمایش با مشارکت تعدادی از واحد های شناوری نیروی دریایی ارتش ایران، نیروی دریایی سپاه این کشور، دریابانی انتظامی، سازمان بنادر و دریانوردی و نیروی دریایی سلطنت عمان، با پشتیبانی بالگردهایی از دوطرف و پهبادهای جمهوری اسلامی ایران، در حضور روسای کمیته مشترک دوستی نظامی دو کشور و اعضا آن برگزار شد که بیانگر توسعه تعاملات دوجانبه، اجرای برنامه های مختلف آموزشی در دریا، تبادل تجربیات و ارتقاء سطح کارآیی کارکنان است.

سناریوهای مختلفی که بین واحدهای شناوری و پروازی دو کشور طراحی و اجرایی شد نشان دهنده توسعه برنامه‌های این رزمایش نسبت به دوره های پیشین بود.

منبع
خبرگزاری جمهوری اسلامی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا