سرخط خبرهاسیاسی

گفت وگوی نظامی مقامات عربستان و بریتانیا در ریاض

ولیعهد عربستان و معاون وزیر دفاع این کشور در دیدار با وزیر دفاع بریتانیا به بررسی همکاری نظامی و دفاعی بین دو کشور و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی پرداختند.

میدل ایست نیوز: «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان در ریاض با «بورگ برینده»، رئیس مجمع جهانی اقتصاد (داووس) و «بن والاس»، وزیر دفاع بریتانیا دیدار و درباره پرونده های مختلف گفت وگو کرد.

ولیعهد عربستان در دیدار با رئیس داووس به بررسی برخی مسائل و آخرین تحولات جهانی و منطقه ای مرتبط با اقتصاد از جمله پیامدهای ویروس کرونا، علاوه بر فرصت های شراکت بین عربستان و این مجمع طبق چشم انداز 2030 عربستان پرداخت.

بن سلمان در دیدار با وزیر دفاع بریتانیا نیز، همکاری موجود بین دو کشور به ویژه در زمینه دفاعی علاوه بر آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و تلاش ها در این خصوص را بررسی کرد.

از سویی دیگر «خالد بن سلمان»، معاون وزیر دفاع عربستان نیز با وزیر دفاع بریتانیا درباره روابط دوجانبه بین دو کشور و همکاری مشترک در زمینه نظامی و دفاعی رایزنی کرد.

وزارت دفاع عربستان خبر داد خالد بن سلمان در این دیدار به بررسی مسائل دارای اهمیت مشترک و تلاش ها صورت گرفته از سوی دو کشور برای حفظ امنیت و ثبات منطقه ای و بین المللی پرداخت.

بریتانیا، عربستان و سایر کشورهای عضو شورای همکاری روابط تاریخی گسترده و روابط نظامی و اقتصادی دوجانبه ای دارند.

منبع
روسیا الیومالخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا