اجتماعیسرخط خبرها

بسته شدن اردوگاه های پناهندگان در همه استان های عراق به جز اقلیم کردستان

وزیر امور مهاجران و آوارگان عراق اعلام کرد که همه اردوگاه‌ های آوارگان در عراق به جز اردوگاه‌های اقلیم کردستان بسته می‌شود.

میدل ایست نیوز: وزیر امور مهاجران و آوارگان عراق اعلام کرد که همه اردوگاه‌ های آوارگان در عراق به جز اردوگاه‌های اقلیم کردستان بسته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) «ایوان فائق جابرو»، وزیر امور مهاجران و آوارگان عراق، تأکید کرد که این وزارتخانه همه اردوگاه‌های آوارگان در همه استان‌های عراق به جز اقلیم کردستان را بسته و خبر داد که تنها اردوگاه به جای مانده اردوگاه جدعه در موصل است که در ماه جاری بسته خواهد شد.

او گفت که بستن اردوگاه‌های اقلیم کردستان عراق کار دشواری است چون دولت مرکزی چندان سلطه‌ای بر آنها ندارد و تصمیمات در این باره بیشتر به اقلیم کردستان مربوط می‌شود هرچند تأکید کرد که هماهنگی‌ها برای بستن اردوگاه‌های دهوک و اربیل و سلیمانیه ادامه دارد.

جابرو تأکید کرد که وزارت امور مهاجران از بازگشت داوطلبانه آوارگان حمایت می‌کند اما جدیت لازم برای بستن اردوگاه‌ها را در اقلیم کردستان نمی‌بیند و افزود که این وزارتخانه نمی‌تواند اقلیم کردستان را درباره بستن اردوگاه‌ها تحت فشار قرار دهد.

او گفت که اکثر ساکنان اردوگاه‌های اربیل و سلیمانیه از شهرهایی هستند که دیگر مشکلی در آنها نیست به جز سنجار که وضعیت خاصی دارد و اکثر آنها می‌توانند به سکونتگاه‌های اصلی خود بازگردند.

بستن اردوگاه های آوارگان در سراسر عراق از مهم ترین وعده های «مصطفی الکاظمی» در زمان به دست گرفتن مسئولیت نخست وزیری از جانب وی در سال گذشته بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا