سرخط خبرهاسیاسی

«محمدعلی الحوثی» خروج سفیر ایران از صنعاء را تایید کرد

انصارالله یمن تاکید کرد ائتلاف عربی به رهبری عربستان اجازه داده تا «حسن ایرلو»، سفیر ایران از طریق فرودگاه صنعاء خاک یمن را ترک کند.

میدل ایست نیوز: «محمدعلی الحوثی»، از رهبران انصارالله یمن تاکید کرد ائتلاف عربی به رهبری عربستان اجازه داده تا «حسن ایرلو»، سفیر ایران از طریق فرودگاه صنعاء خاک یمن را ترک کند.

الحوثی در توئیتی نوشت: کشورهای متجاوز امریکا، بریتانیا، عربستان و امارات و متحدانشان اجازه دادند تا سفیر ایران از طریق فرودگاه صنعاء، یمن را ترک کند، در حالیکه آنها مدعی جنگ با آن (صنعاء)هستند.

وی اظهار داشت: کشورهای ائتلاف عربی مانع سفر یمنی‌ها و در صدر آنها، بیماران دارای وضعیت خاص انسانی می‌شوند، این در حالی است که آنها ادعا دارند از مردم یمن حمایت می‌کنند، این امر، پیامی به همه یمنی‌هاست و توجیهات مربوط به تداوم حمله و محاصره امریکا، بریتانیا و عربستان را رسوا می کند.

پیش از این، یک مقام ارشد سعودی به خبرگزاری فرانس‌پرس گفته بود سفیر ایران توسط هواپیمای عراقی خاک یمن را ترک کرد و احتمالا اکنون در بغداد به سر می‌برد و این امر با موافقت ریاض پس از میانجیگری عراق و عمان صورت گرفته است.

در همین ارتباط، «سعید خطیب زاده»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در درخصوص برخی اخبار منتشر شده در مورد آخرین وضعیت سفیر ایران نزد دولت نجات ملی یمن گفته بود حسن ایرلو از چند روز قبل مبتلا به ویروس کرونا شده است و با‌ توجه به ضرورت رسیدگی پزشکی عاجل به ایشان، وزارت امور خارجه برای انتقال وی به تهران جهت معالجات لازم تماسها و رایزنی‌هایی را‌ با برخی کشور های منطقه بعمل آورد که سرانجام منجر به فراهم شدن مقدمات لازم جهت انتقال ایشان گردید که بحمدالله هم اکنون انتقال وی به ایران در حال انجام میباشد.

وی ضمن قدردانی از کشورهای دست اندر کار‌ این اقدام انسانی، برخی خبرسازی‌ها و جوسازیهای رسانه‌ای را در این رابطه عاری از صحت دانست.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا