اجتماعیخبر اول

کنفرانس «الازهر» درباره تغییرات آب و هوایی

کنفرانس دانشگاه الازهر درباره تغییرات آب‌وهوایی با حضور شیخ الازهر و شماری از وزرا و سفرای خارجی و رؤسای دانشگاه‌ها در قاهره برگزار شد.

میدل ایست نیوز: قاهره روز گذشته (شنبه 18 دسامبر) میزبان کنفرانس دانشگاه الازهر درباره تغییرات آب‌وهوایی با حضور شیخ الازهر و شماری از وزرا و سفرای خارجی و رؤسای دانشگاه‌ها بود.

به گزارش «الشرق الاوسط» در این کنفرانس که قرار است به مدت 3 روز برگزار شود، نقش انتشار دی‌اکسید کربن در آلودگی محیط زیست و تأثیر گرمایش کره زمین بر محیط زیست و آب‌وهوا و نقش رهبران دینی در آگاه‌سازی جامعه به خطرات زیست‌محیطی بررسی می‌شود.

«احمد الطیب»، شیخ الازهر، در سخنرانی خود در این کنفرانس بر اهمیت هماهنگی رهبران دینی و رهبران سیاسی برای آگاه‌سازی درباره این خطرات تأکید کرد.

او گفت که بحران تازه‌ای که جهان امروز را گرفتار خود کرده بحران محیط زیست و آب‌وهواست و خطرات گرم شدن زمین و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و آب‌ شدن یخ‌ها و انقراض بسياری از حیوانات و گیاه‌هاست که باعث شده مقامات شرق و غرب به فکر چاره‌ای برای مهار این بحران بیفتند.

«محمد المحرصاوی»، رئیس دانشگاه الازهر، نیز تأکید کرد که این کنفرانس در شرایط بسیار حساس برگزار می‌شود و خواستار تشکیل کمیته علمی تخصصی برای تنظیم برنامه درسی و آموزشی درباره خطرات زیست‌محیطی و تغییرات آب و هوایی و نحوه مبارزه با آن جهت تدریس در همه مراحل آموزشی شد.

رئیس کمیسیون مسائل دینی مجلس نمایندگان مصر هم در این نشست خواستار برگزاری کنفرانس‌ها و کارگاه‌ها برای آگاهی‌بخشی درباره خطرات اقلیمی شد.

برگزاری این نشست در چارچوب برنامه‌های گسترده مصر برای میزبانی نشست آتی  کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل متحد (COP27) در شهر شرم‌الشیخ است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا