اقتصادیخبر اولسرخط خبرها

افزایش دارایی های عراق از اوراق قرضه امریکا به 20.36 میلیارد دلار

وزارت خزانه‌داری امریکا از افزایش دارایی‌های عراق از اوراق قرضه امریکا به 20.36 میلیارد دلار در ماه نوامبر گذشته خبر داد.

میدل ایست نیوز:  وزارت خزانه‌داری امریکا از افزایش دارایی‌های عراق از اوراق قرضه امریکا به 20.36 میلیارد دلار در ماه نوامبر گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه اقتصادی «یس عراق» در بیانیه رسمی وزارت خزانه‌داری امریکا آمده که در ماه نوامبر 2021، عراق با خرید 2.410 میلیارد دلار از اوراق قرض، دارایی‌های خود از اوراق قرضه خزانه‌داری امریکا را به 20.364 ملیارد دلار رسانده است.

این بیانیه افزوده که دارایی‌های دولت عراق از این اوراق در ماه اوت گذشته 17.954 میلیارد دلار بوده است.

با وجود این، دارایی‌های عراق از این اوراق نسبت به نوامبر سال گذشته که 21.6 میلیارد دلار بوده کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، دارایی عراق از این اوراق معادل 0.2 درصد از کل آنهاست.

در میان کشورهای عربی، عربستان سعودی با 116.4 میلیارد دلار و امارات با 53 میلیارد دلار و کویت با 45.9 میلیارد دلار در رتبه‌های اول تا سوم هستند و سپس عراق در رتبه چهارم و عمان با 5 میلیارد دلار در رتبه پنجم جای دارد.

در سطح جهانی هم ژاپن 1.320 هزار میلیارد دلار و چین 1.065 هزار میلیارد دلار و بریتانیا با 579 میلیارد دلار بیشترین دارایی‌های اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری امریکا را دارند.

هفته گذشته نیز روزنامه رسمی «الصباح» عراق به نقل از یک منبع بلندپایه در بانک مرکزی عراق خبر داد که ذخایر ارزی عراق در بانک فدرال امریکا به 64 میلیارد دلار افزایش یافته است.

به گزارش نشریه رسمی عراق، این منبع تأکید کرده که در پی افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی، حجم ذخایر ارزی عراق به 64 میلیارد دلار افزایش یافته است.

به گفته این منبع، با توجه به افزایش تورم در امریکا بانک فدرال امریکا در نظر دارد که سود سپرده را از نیمه سال آینده افزایش دهد که با توجه به این حجم از ذخایر، درآمدهای قابل توجهی برای عراق به همراه خواهد داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا