سرخط خبرهاسیاسی

سفیر انصار الله در تهران: اگر تلاش عراق و عمان نبود انتقال سفیر ایران انجام نمی شد

سفیر انصار الله در تهران گفت عراق و عمان برای انتقال سفیر ایران در صنعا کمک کردند و اگر کمک آنها نبود، این اقدام با موفقیت انجام نمی شد.

میدل ایست نیوز: «ابراهیم الدیلمی»، سفیر یمن در ایران با رد ادعاهای رسانه های خارجی مبنی بر بازگشت «حسن ایرلو»، سفیر ایران در صنعا به دلیل وجود اختلاف بین ایران و انصار الله، تاکید کرد که روابط دو طرف به سرعت در حال توسعه و ادعاهای مطرح شده سخیف است.

وی تصریح کرد: نیروهای متجاوز ائتلاف پیش از بازگشت سفیر ایران از صنعا با طرح چنین شایعاتی سعی در خنثی کردن اقدام بشردوستانه انتقال سفیر ایران که به کرونا مبتلا شده است را داشتند.

وی گفت: نباید در مورد چنین حرف‌های سخیفی که رسانه‌های آمریکایی عادت کرده‌اند هرچند وقت یکبار برای ماهی گرفتن از آب گل‌آلود و مسموم کردن فضا پخش کنند، اظهار نظر کنیم.

سفیر یمن در تهران تاکید کرد که روابط صنعا و تهران به سرعت در حال توسعه است.

وی درباره چگونگی بازگشت سفیر ایران از صنعا به تهران اظهار داشت: به طور خلاصه، آنچه رخ داد این بود که عراق مساعدت و با نیروهای متجاوز مذاکره کرد تا به یک هواپیمای ترابری نظامی عراقی «حسن ایرلو» را منتقل کند.

الدیلمی ادامه داد: پس از آن، مقامات عراقی برای فرود و برخاستن هواپیما مجوزهای لازم را از مدیریت فرودگاه صنعا و مقامات ذیصلاح یمن درخواست کردند و این کار انجام شد.

وی با اشاره به نقش عمان در انتقال سفیر ایران در صنعا به تهران گفت: ما همچنین تلاش‌های اولیه برادران خود در کشور عمان را که در این زمینه کمک کردند را فراموش نمی‌کنیم و از آن‌ها تشکر می کنیم زیرا اگر تلاش آن‌ها نبود، اقدامات ناسازگار و پوچ گرای طرف سعودی این کار را با موفقیت همراه نمی‌کرد.

سفیر یمن در پایان برای حسن ایرلو سفیر ایران در صنعا آرزوی بهبودی کرد و از کارکنان وزارت بهداشت یمن که با کادر پزشکی و تجهیزات سطح بالا نقش برجسته‌ای در انتقال سفیر تا رسیدن به فرودگاه مهر آباد ایفا کردند، قدردانی کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا