اجتماعیسرخط خبرها

مشارکت 732 هزار نفر در جشنواره موسیقی عربستان

سازمان سرگرمی عربستان اعلام کرد که 732 هزار نفر در جشنواره موسیقی عربستان (میدل بیست) شرکت کرده‌اند.

میدل ایست نیوز: سازمان سرگرمی عربستان اعلام کرد که 732 هزار نفر در جشنواره موسیقی عربستان با عنوان «میدل بیست» که به مدت 4 روز در این کشور برگزار شد، شرکت کرده‌اند.

این جشنواره که در راستای تلاش‌های عربستان برای تغییر دادن وجهه محافظه‌کارش و نیز افزایش درآمدهای غیر نفتی دولت برگزار شده از روز پنج‌شنبه تا یکشنبه (16-19 دسامبر) با حضور خوانندگان و هنرمندان عرب و جهان برگزار شد.

با وجود دعوت از بسیاری هنرمندان، برخی از آنها از جمله «دیوید گیتا»، دی‌جی مشهور فرانسوی، به علت مسائل حقوق بشری عربستان، حاضر به مشارکت نشد.

«ترکی آل الشیخ»، رئیس سازمان سرگرمی عربستان، گفت که در روز یکشنبه 152 هزار نفر در این جشنواره شرکت کرده‌اند که در نتیجه شمار کل شرکت‌کنندگان به 732 هزار نفر رسیده و این یعنی که یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های موسیقی جهان در عربستان اجرا شده است.

یک شهروند عربستانی که با همسر خود در جشنواره موسيقی عربستان شرکت کرده، به «فرانس پرس» گفت: «تا کنون چنین چیزی در ریاض ندیده بودیم، جمعیت و موسیقی و سلبریتی‌ها و لباس‌های نامعمول».

یک دختر جوان عربستانی هم می‌گوید: «ما نسل جوان مشتاق موسیقی و سرگرمی و خنده و شادی هستیم، انگار داریم کشورمان را کشف می‌کنیم، از این بابت خیلی خوشحالیم».

با وجود این، چند روز پیش از آغاز این جشنواره، سازمان دیده بان حقوق بشر از دست‌اندرکاران برنامه خواست که از بلندگوها و امکانات صوتی برای افشای نقض حقوق بشر در عربستان استفاده کنند.

عربستان، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت در جهان، می‌کوشد که در راستای برنامه اقتصادی بلندپروازانه ولیعهد این کشور، سراغ گردشگری و تفریح و بخش‌هایی رود که در تاریخ این کشور کم‌تر سابقه‌ای داشته است.

البته گشایش و اختلاط زن و مرد در جامعه‌ای به‌شدت محافظه‌کار نارضایتی بخش‌هایی از جامعه را نیز در پی داشته است.

یک کاربر توئیتر با نام «نحو الحریة» که 625 هزار دنبال‌کننده دارد با انتشار تصاویر دختران و پسران جوانی که پایکوبی می‌کنند نوشت: «چنین چیزی در سرزمین حرمین شریفین چه منطقی دارد؟»

از طريق
العربي الجديد
منبع
فرنس برس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا