سرخط خبرهاسیاسی

گوترش: هدف از سفر به لبنان، ارائه بهترین حمایت از ملت برای غلبه بر بحران هاست

دبیرکل سازمان ملل پس از دیدار با رئیس جمهور لبنان با انتشار توئیتی، هدف از سفر خود را ارائه بهترین حمایت از ملت لبنان برای غلبه بر بحران هایش اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل که به لبنان سفر کرده است در دیدار با «میشل عون»، رئیس جمهور لبنان هدف از سفر خود را بررسی چگونگی کمک به این کشور برای خروج از بحران هایش عنوان کرد.

وی با انتشار توئیتی ضمن تشکر از حسن استقبال میشل عون از او، گفت: هدف از این سفر بررسی این مساله است که سازمان ملل چگونه می تواند به بهترین شکل از ملت لبنان برای غلبه بر بحران اقتصادی و مالی اش، و تقویت صلح و ثبات و تحقق توسعه حمایت کند.

گوترش روز گذشته طی سفری رسمی که تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت، وارد بیروت شد.

«عبدالله بوحبیب»، وزیر خارجه لبنان، نماینده دائم لبنان در سازمان ملل و هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان از دبیرکل سازمان ملل در فرودگاه بین المللی لبنان استقبال کردند.

گوترش روز گذشته ضمن تشویق دولت لبنان به اجرای اصلاحات لازم در سریع‌ترین زمان ممکن، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان در بیروت گفت: به رئیس جمهوری لبنان گفتم که من حامل یک پیام واحد و ساده هستیم؛ آن هم، حمایت و همبستگی سازمان ملل با مردم لبنان است.

گوترش ادامه داد: انتخابات سراسری پیش رو کلید بحران خواهد بود و مردم لبنان باید با قدرت در فرایند انتخاب افراد شایسته مشارکت کنند.

وی در پایان گفت: تداوم حمایت بین المللی از ارتش لبنان و دیگر نهادهای امنیتی، امری اساسی برای ثبات این کشور است.

گوترش در این سفر با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان، نجیب میقاتی، نخست وزیر این کشور، و برخی رهبران دینی و نمایندگان جامعه مدنی دیدار خواهد کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا