خبر اولسیاسی

گمانه زنی رسانه های لبنانی درباره لحن پرخاشگر نجیب میقاتی بعد از دیدار با بری + فیلم

نجیب میقاتی در پاسخ به سؤال یک خبرنگار که از او درباره توافق برای برگزاری جلسات دولت می‌پرسد با عصبانیت می‌گوید: «به ما ربطی ندارد».

میدل ایست نیوز: انتشار فیلمی از «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر لبنان، که با عصبانیت شدید از دفتر رئیس مجلس این کشور خارج می‌شود به شایعه تصمیم او برای استعفا دامن زد.

در این فیلم میقاتی که با صورتی خشمگین از دفتر رئیس مجلس خارج می‌شود، در پاسخ به سؤال یک خبرنگار که از او درباره توافق برای برگزاری جلسات دولت می‌پرسد با عصبانیت می‌گوید: «به ما ربطی ندارد».

همزمان نشریه «النهار» خبر داد که جلسه میقاتی با بری بدون توافق پایان یافته و نجیب میقاتی با جدیت به استعفا از مقام نخست‌وزیری فکر می‌کند.

در پی انتشار این شایعات، دفتر نخست‌وزیر لبنان با انتشار بیانیه‌ای رسمی با اشاره به «اخبار و شایعات درباره موضع وی پس از نشست با رئیس مجلس لبنان» تأکید کرد که میقاتی در این جلسه بر موضع اصولی خود درباره عدم دخالت در امور دستگاه قضائی و نیز عدم تبدیل هیئت دولت به میدان تصفیه حساب‌های سیاسی مرتبط با دستگاه قضائی تأکید کرده است.

این بیانیه افزوده که میقاتی خواستار آن شده که اختلافات درباره تحقیقات قضائی بندر بیروت از طریق قانون اساسی حل شود و به نحوی نباشد که حالت دور از نهادهای قانونی کشور را پیدا کند.

در این بیانیه تأکید شده که نخست‌وزیر لبنان به تلاش‌های خود برای ازسرگیری جلسات هیئت دولت ادامه می‌دهد و «هر تصمیم بعدی صرفاً مبتنی بر مواضع ملی و شخصی و برداشت وی از روند مسائل جاری کشور» خواهد بود.

از سوی دیگر، نشریه «الجمهوریه» به نقل از منابع نزدیک به نخست‌وزیر لبنان خبر داد که هیچ اختلافی میان بری و میقاتی وجود ندارد و دیدار آنها هم «دیدار سازنده» ای بوده است.

این منابع تأکید کرده‌اند که میقاتی و نبیه بری به تلاش‌های مشترک خود برای حل مسائل و پیشبرد روند سیاسی کشور ادامه می‌دهند.

این منابع اخبار منتشرشده درباره تصمیم میقاتی برای استعفا را بی اساس دانسته‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا