اقتصادیسرخط خبرها

2.5 میلیون اسرائیلی زیر خط فقر قرار دارند

گزارش نهادهای امداد‌رسان در اسرائیل نشان می‌دهد که 40 درصد از خانواده‌هایی که کمک دریافت می‌کنند، در سال جاری به دلیل ناتوانی در پرداخت قبض برق با خاموشی مواجه بودند.

میدل ایست نیوز: گزارش نهادهای امداد‌رسان در اسرائیل نشان می‌دهد که 40 درصد از خانواده‌هایی که کمک دریافت می‌کنند، در سال جاری به دلیل ناتوانی در پرداخت قبض برق با خاموشی مواجه بودند.

سازمان امدادرسان اسرائیلی «لتیت» در گزارشی تصریح کرد: یک‌چهارم خانواده‌ها در اسرائیل در آستانه سقوط به زیرخط فقر قرار دارند؛ قشری که این سازمان آنها را «خانواده‌های فقیر طبقه متوسط» نام نهاده و میانگین این خانواده‌ها که پیش از بحران اقتصادی و اجتماعی ناشی از اپیدمی کرونا 14 درصد بود اکنون به 23.6 درصد افزایش یافته است و 932 هزار خانواده در بحران اقتصادی کمرشکنی زندگی می کنند.

بر اساس این گزارش، اکنون 2 میلیون و 540 هزار نفر در اسرائیل در وضعیت فقر قرار دارند که مساوی است با 27.6 درصد از ساکنان اراضی اشغالی و از میان این آمار، 1 میلیون و 118 هزار نفر از آنها را کودکان تشکیل می دهند.

در پایان این گزارش آمده، در پی بحران ناشی از کرونا، شمار خانواده‌هایی که فاقد امنیت غذایی هستند طی سال جاری از 513 هزار خانوار به 633 هزار خانوار افزایش یافته است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا