خبر اولسیاسی

العامری: باقی ماندن حتی یک سرباز یا مستشار امریکایی در عراق مورد پذیرش ما نیست

رئیس ائتلاف الفتح با باقی ماندن نیروهای امریکایی در عراق تحت پوشش آموزش و مشورت‌دهی به نیروهای عراقی اعلام مخالفت کرد.

میدل ایست نیوز: «هادی العامری»، رئیس ائتلاف الفتح با باقی ماندن نیروهای امریکایی در عراق تحت پوشش آموزش و مشورت‌دهی به نیروهای عراقی اعلام مخالفت کرد.

العامری در مراسم گرامیداشت قربانیان آزادسازی منطقه الضلوعیه در اردوگاه اشرف در دیالی گفت: ما صبر و تحمل زیادی برای خروج نیروهای بیگانه از عراق کردیم و با همه تعلل‌ها و وقت‌کشی‌ها با توافق خروج نیروهای رزمی امریکایی از عراق در پایان سال جاری موافقت کردیم، این هدفی است که چانه‌زنی بر سر آن امکان‌پذیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه حاکمیت ملی خط قرمز ماست، اظهار داشت: پیام من به نیروهای امریکایی و دولت عراق واضح و روشن است، باید آنچه بر سر آن توافق کردید را با تمام شفافیت عملیاتی کنید، ما هیچ‌گونه فریبکاری، دور زدن توافق یا تغییر در مسئولیت و نقش نیروها را قبول نخواهیم کرد، اگر نیروهای امریکایی بخواهند در عراق باقی بمانند، باید تاوان این تصمیم اشتباه را بپذیرند.

رئیس ائتلاف الفتح اظهار داشت: ما نمی‌پذیریم که حاکمیت عراق ناقص باشد، باقی ماندن حتی یک سرباز و یا نیروهای آموزش‌دهنده و مستشاری در پایگاه عین‌الاسد و یا الحریر مورد پذیرش ما نیست.

وی در پایان گفت: اگر دولت عراق نیاز به مربی نظامی و مستشار دارد، باید قرارداد و توافقی تدوین کند و اماکن حضور، شمار آنها و مسئولیت‌شان را توضیح دهد.

دولت عراق پیش از این از خروج همه نیروهای رزمی امریکایی از پایگاه عین الاسد الانبار خبر داده بود.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا