خبر اولسیاسی

الکاظمی از افزایش 2 واحدی رتبه اعتباری عراق خبر داد

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، خبر داد که رتبه اعتباری عراق 2 واحد افزایش یافته است.

میدل ایست نیوز: مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، خبر داد که رتبه اعتباری عراق 2 واحد افزایش یافته است.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست وزیر عراق، او جمعه شب در مراسم عشای ربانی در کلیسای ماریوسف بغداد به مناسبت سالروز میلاد حضرت مسیح (ع) بر ضرورت ایجاد هویت عراقی فرافرقه‌ای و فرادینی تأکید کرد و سالروز میلاد مسیح را از جلوه‌های اتحاد میان مسلمانان و مسیحیان در عراق دانست.

الکاظمی سفر پاپ به عراق را نشان‌دهنده اهمیت نمادین و معنوی عراق دانست و افزود که این سفر بار دیگر توجه جهانیان را به عراق به عنوان زادگاه ادیان جهان جلب کرد.

او گفت که عراق از تنوع بالا و اعتبار انسانی و تمدنی بالایی برخوردر است و باید این تنوع دینی و فرهنگی را منبع قدرت خود کند.

وی افزود که دولتش در یک سال و نیم گذشته توانست با همکاری نیروهای خیرخواه در کشور برای تقویت جایگاه منطقه‌ای عراق و تقویت هم‌بستگی ملی تلاش کند.

الکاظمی افزود که با وجود چالش‌های سختی که دولتش با آن مواجه شد، عراق در این مدت شاهد یک تحرکات گسترده ملی و دیپلماتیک بود.

نخست وزیر عراق تأکید کرد که در دوره حکومت خود توانسته جایگاه عراق را بالا برد و گام‌های نخستین برای اصلاحات اقتصادی را بردارد و انتخاباتی موفق و شفاف برگزار کند و پروژه‌های مهم عمرانی را کلید بزند و راه همکاری‌های اقتصادی با همسایگان را هموار کند.

او گفت که کشور دچار بن‌بست سیاسی نیست و افزود که عراق شاهد یک انتخابات بوده و با چالش‌هایی مواجه است و هم‌اکنون گفت‌وگوها برای عبور از بحران جریان دارد و افزود که برای ساخت آینده‌ای شایسته ملت عراق چاره‌ای جز گفت‌وگو نیست.

وی خبر داد که چند هفته پیش رسما اعلام شد که رتبه اعتباری عراق 2 واحد افزایش یافته و این اولین بار از سال 2003 است که چنین اتفاقی می‌افتد و این از دستاوردهای برگه سپید اصلاحات اقتصادی در عراق است.

الکاظمی همچنین از مسیحیان عراق خواست که در کشور بمانند و در ساخت کشور و ساخت هویت ملی سهیم باشند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا