سرخط خبرهاسیاسی

بررسی بحران یمن در دیدار معاون وزیر امور خارجه عمان با امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه ایران در دیدار معاون وزیر خارجه عمان ضمن تأکید بر آماده تهران برای گفت وگو با کشورهای منطقه، راه های پایان دادن به بحران یمن را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر امور خارجه ایران در دیدار معاون وزیر امور خارجه عمان ضمن تأکید بر آماده تهران برای گفت وگو با کشورهای منطقه، راه های پایان دادن به بحران یمن را بررسی کرد.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت امور خارجه ایران، شیخ خلیفه الحارثی معاون امور دیپلماتیک وزارت امور خارجه عمان كه برای شرکت در نشست كمیته مشترک مشورت های راهبردی در تهران به سر می برد امروز با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار، بهبود و گسترش روابط با همسایگان را اولویت سیاست خارجی دولت ایران دانست و در این میان جایگاه ویژه عمان در میان همسایگان را مورد تأکید قرار داد.

وی در این دیدار بر ضرورت تلاش دو طرف برای ارتقای حجم روابط تجاری میان دو کشور در سطح روابط دوستانه فی‌مابین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران، تأکید کرد که ایران پایبند به گفت وگو و اتخاذ راه حل های سیاسی برای حل مشکلات دوجانبه و منطقه ای است و بر آمادگی ایران برای گفت وگو با کشورهای منطقه در راه ارتقای روابط دوجانبه تصریح کرد.

امیر عبداللهیان ابراز امیدواری کرد که با تلاش های همه کشورهای منطقه به ویژه ایران و عمان، زمینه لازم برای پایان بحران یمن فراهم شود.

الحارثی معاون وزارت امور خارجه عمان نیز در این دیدار ضمن ابراز امیدواری برای پایان هر چه سریع تر بحران یمن، اعلام نمود کشورش از مسیرهای صلح آمیز و مذاکره برای کاهش مشکلات منطقه ای استقبال و حمایت می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا