سرخط خبرهاسیاسی

بسته شدن مرزهای زمینی مسافری ایران با کشورهای همسایه به دلیل شیوع «اومیکرون»

سخنگوی گمرک ایران با اشاره به بستن شدن مرزهای زمینی مسافری با کشورهای همسایه از امروز و به مدت ۱۵ روز، از بلامانع بودن فعالیت‌های تجاری خبر داد.

میدل ایست نیوز: «روح الله لطیفی»، سخنگوی گمرک ایران با اشاره به بستن شدن مرزهای زمینی مسافری با کشورهای همسایه از امروز و به مدت ۱۵ روز، از بلامانع بودن فعالیت‌های تجاری خبر داد.

لطیفی با اشاره به ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت کشور، اظهار داشت: برای پیشگیری از شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا با عنوان «اومیکرون»، مرزهای زمینی در بخش مسافری با کشورهای همسایه از امروز (شنبه چهارم دی‌ماه) به مدت ۱۵ روز بسته خواهد شد.

وی تصریح کرد: محدودیت تردد مسافر در مرزهای زمینی ترکیه، عراق، افغانستان، جمهوری آذربایجان، پاکستان، ارمنستان قطعی شده‌ است و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

سخنگوی گمرک ایران با بیان اینکه تردد مسافر در این مرزها تحت شرایط خاص خواهد بود، تاکید کرد: افراد دارای مجوز اقامت دائم، تحصیل، درمان و تجارت می‌ توانند در مدت تعیین شده در این مرزها تردد داشته باشند و همچنین خانواده‌های دیپلمات از این ممنوعیت تردد مستثنی هستند.

به گفته وی، تبادل مسافر در مرزهای زمینی با کشور ترکمنستان از ابتدای شیوع ویروس کرونا با محدودیت مواجه شد و این روند همچنان ادامه دارد.

سخنگوی گمرک ایران تاکید کرد: مرز ایران با تمام کشورهای همسایه در بخش تجاری فعال است و بدون هیچ اعمال محدودیتی، ناوگان باری طبق روال گذشته تردد خواهند داشت.

 

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا