اقتصادیخبر اول

ترکیه با امارات قرارداد سوآپ ارزی امضا می کند

ترکیه در حال مذاکره با آذربایجان و امارات درباره امضای قرارداد سوآپ ارزی است که تقریبا به مراحل نهایی رسیده است.

میدل ایست نیوز: در حالی که قیمت لیر ترکیه با نوسانات شدیدی مواجه شده، بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد که تا دو هفته آینده دو قرارداد سوآپ ارزی امضا خواهد کرد.

به گزارش «الخلیج انلاین»، «شهاب قوچی اوغلو»، رئیس بانک مرکزی ترکیه، به خبرگزاری بلومبرگ گفت که این بانک ظرف دو هفته آینده دو قرارداد سوآپ ارزی امضا خواهد کرد.

او جزئیات بیشتری در این باره اعلام نکرد، اما خبرگزاری «رویترز» خبر داد که ترکیه در حال مذاکره با آذربایجان و امارات درباره امضای قرارداد سوآپ ارزی است که تقریبا به مراحل نهایی رسیده است.

در صورت امضای این قرارداد، امارات بعد از قطر دومین کشور شورای همکاری خواهد بود که قراردادی از این نوع با ترکیه امضا می‌کند.

در هفته‌های اخیر قیمت لیر ترکیه شاهد سقوط بی سابقه‌ای بوده هرچند روز جمعه در پی مداخله بانک مرکزی ترکیه و تزریق دلار به بانک‌ها و اعلام تعهد دولت به تأمین خسارت‌ حساب‌های بانکی، ارزش لیر 40 درصد بهبود پیدا کرد و به 10.55 لیر رسید.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه، روز جمعه اعلام کرد که این کشور «حباب قیمت ارز» را از بین برده و تأکید کرد که در هفته جاری اقداماتی برای جلوگیری از نوسان در قیمت ارز انجام خواهد شد.

قیمت دلار در بازارهای ترکیه در روز دوشنبه به مبلغ بی سابقه 18.4 رسید.

روز سه‌شنبه بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد که درهم امارات را به لیست ارزهای خارجی مبادله‌ای خود اضافه می‌کند که بدین ترتیب شمار این ارزها به 22 مورد رسید.

همه چیز درباره‌ی احيای روابط تركيه و امارات

این اقدام در پی بهبود روابط ابوظبی و آنکارا و امضای توافق‌نامه‌هایی میان دو کشور در حاشیه سفر ولیعهد ابوظبی به ترکیه در ماه نوامبر گذشته انجام شده است.

در این سفر دو کشور 10 توافق‌نامه در بخش‌های امنیتی و اقتصادی و فناوری امضا کردند و امارات اعلام کرد که آماده سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری در ترکیه است.

همزمان شرکت بنادر دبی نیز با صندوق ثروت‌ ملی ترکیه توافق‌نامه همکاری و بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ترکیه امضا کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا