سرخط خبرهاسیاسی

کویت: کمیته غرامت سازمان ملل به زودی پایان نهایی پرونده غرامت عراق را اعلام می‌کند

سفیر کویت در بغداد تاکید کرد کمیته غرامت سازمان ملل به زودی پایان نهایی پرونده پرداخت غرامت عراق به کویت را اعلام خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: «سالم الزمانان»، سفیر کویت در بغداد تاکید کرد کمیته غرامت سازمان ملل به زودی پایان نهایی پرونده پرداخت غرامت عراق به کویت را اعلام خواهد کرد.

الزمانان در جریان سفر به الانبار عراق گفت: من بسیار خوشحال هستم که در میان برداران خود در استان الانبار هستیم؛ استانی که شاهد کارزار عمران و سازندگی بزرگی است.

وی گفت: کویت تنها از الانبار حمایت نمی‌کند بلکه همه عراق را مورد حمایت قرار می‌دهد و همواره امنیت و ثبات این کشور برای ما حائز اهمیت بوده است.

سفیر کویت افزود: از سال 2003 میلادی، کویت از حامیان عراق در زمینه‌های مختلف بوده و در کاستن از درد و رنج آوارگان از طریق ساخت اردوگاه‌ها و تجهیز آن به مدارس پیش‌ساخته، درمانگاه‌های سیار و لوازم دیگر مشارکت کرده است.

وی ادامه داد: کویت در کنفرانس حمایت از عراق در سال 2018 میلادی 100 میلیون دلار به استان‌های جنگ‌زده از جمله الانبار کمک کرد و تعهدات کویت در این قالب این کنفرانس ادامه دارد و ما یک میلیارد دلار برای بازسازی زیرساخت‌ها و نیز یک میلیارد دلار دیگر برای سرمایه‌گذاری اختصاص دادیم.

سفیر کویت اظهار داشت: ما همواره در کنار مردم عراق حضور داریم و طرح‎‌ و پروژه‌های بزرگی وجود دارد که به زودی آن را اعلام خواهیم کرد.

وی درباره پرونده غرامت عراق به کویت نیز گفت: به زودی کمیته غرامت وابسته به سازمان ملل بسته شدن نهایی این پرونده را اعلام کرد.

پیش از این، بانک مرکزی عراق از اتمام پرداخت غرامت به کویت خبر داده بود.

در اطلاعیه بانک مرکزی عراق آمده است: باقیمانده غرامت عراق به کویت که 44 میلیون دلار بود پرداخت شد و از همین رو عراق غرامت کویت براساس مصوبه کمیسیون غرامت سازمان ملل را به صورت کامل پرداخت کرده است.

امید است پایان غرامت عراق به کویت، به خروج عراق از بند هفتم، ادغام سیستم بانک عراق در سیستم بانکی جهانی و استفاده از فراوانی مالی که محقق خواهد شد، کمک کند.

این غرامت‌ها از درآمدهای نفتی عراق برداشت، و هر سه ماه یکبار به کویت تحویل داده می‌شد.

عراق به دلیل تهاجم به کویت در زمان صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق، به پرداخت میلیاردها دلار غرامت به کویت ملزم شده بود.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا